۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۹۰۴۳۸
دبیرکل الوفاق بحرین:

انقلاب‎های معاصر برگرفته از نهضت عاشورا هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل جمیعت الوفاق اسلامی بحرین یاد امام حسین (ع) در هر جامعه‎ای را موجب اصلاح ملت دانست و بیان داشت: انقلاب‎های معاصر برگفته از نهضت عاشورا هستند.
شيخ علي سلمان دبيرکل جمعيت الوفاق بحرين


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین امروز در مسجد امام صادق (ع) شهر قفول، عاشورا را یکی از جنبش‎های مهم برای اصلاح جامعه اسلامی دانست و گفت: عاشورا و یاد امام حسین (ع) در هر جامعه‎ای موجب اصلاح ملت می‎شود.


حجت الاسلام سلمان یکی از درس‎های واقعه عاشورا را مبارزه با استعمارگران و ظالمان برشمرد و بیان داشت: وجود جریان‎های مقاومت و ضد استکبار و استعماری الهام گرفته شده از نهضت امام حسین (ع) است.


وی یکی از اسرار برگزاری عزای امام حسین (ع) را محبت خاص شیعیان به این امام همام بیان کرد و اظهار داشت: محبت اهل بیت (ع) با گوشت و خون شیعیان آمیخته شده و هیچ شیعه واقعی نیست مگر اینکه برای برپایی عزای حسینی شوق و اشتیاق داشته باشد.


دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین از جوانان خواست که برای شرکت در مجالس عزای اباعبدالله (ع) اهتمام ویژه‎ای داشته باشند زیرا نشستن پای منابر روضه و عزای حسینی موجب رسیدن به اهداف امام حسین (ع) می‎شود.


وی عنوان کرد: شورای اسلامی علما و جمعیت التوعیه با برگزاری عزاداری و همایش‎های حسینی درصدد پویایی و ترویج فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) هستند.


این عالم بحرینی مشارکت زنان در عزای حسینی را بسیار خوب و پسندیده توصیف کرد و گفت: برخی از عزاداری ها همانند هروله برای زنان ناپسند است و با عفت مغایرت دارد./994/ب902/د

ارسال نظرات