۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۸۹۹۹۱
استاد حوزه علمیه:

قیام های منطقه پیوندی عاشورایی با قیام حسینی دارند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوز علمیه بوشهر گفت: انقلاب های منطقه و حتی بسیاری از قیام های دیگر در طول تاریخ اسلام الهام گرفته از قیام حسینی هستند.
حجت لاسلام مصلح، مدير حوزه علميه پيامبر اعظم خورموج

حجت الاسلام علی مصلح، مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر ، دلیل تاکید ائمه اطهار (ع) بر احیای مجالس امام حسین(ع) را احیای دین دانست و گفت: قوام دین به امر به معروف و نهی از منکر و انذار مؤمنان است و مجالس عزای حسینی مؤلفه های قوام دین را در خود جای داده است.

مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خورموج تصریح کرد: همسانی قول و فعل، همنشینی با اقشار گوناگون، خوش خلقی و تواضع، عالمانه سخن گفتن همراه با مراعات فنون خطابه و نظر کردن به تکلیف و متوقع نبودن، اکل به دین نکردن و بیان مباحث غیر ضرور را به ارگان های اعزام کننده واگذار کردن بایسته های تبلیغ است.

حجت الاسلام مصلح در ادامه سخنانش با اشاره به پیوند عاشورا با انقلاب اسلامی ایران تأکید کرد: نه تنها انقلاب اسلامی بلکه انقلاب های منطقه و حتی بسیاری از قیام های دیگر در طول تاریخ اسلام الهام گرفته از قیام حسینی است.

استاد حوزه علمیه همچنین نقش و رسالت زنان در برابر نهضت عاشورا را ارزنده عنوان کرد و افزود: شاید در یک نگاه واقعه کربلا را یک نهضت و حادثه مردانه بدانیم اما با کمی تأمل در می یابیم که زنان نیز نقش های مهمی در این جریان ایفا کردند.

مدیر مدرسه علمیه پیامبر اعظم(ص) خاطرنشان کرد: زنان کوفه اگر چه محبت اهل بیت را دارند اما چون عرصه را تنگ می بینند و مال و جان و عرض و دنیای خویش را در خطر می بینند دست همسران و فرزندان و برادران خویش را می گیرند و از معرکه بیرون می کشند.

وی افزود: همین زنان با ورود حضرت زینب(س) در لباس اسارت به کوفه صدای شیون خویش بلند می کنند و ناله سر می دهند که حضرت زینب(س) در پاسخشان نهیب می زند که «ای کوفیان ای اهل نیرنگ! شما بر ما گریه می کنید همین شما نبودید که این بلا را سر ما آوردید؟! شما نبودید که دست شوهران و فرزندانتان را گرفتید و از یاری ما بازشان داشتید؟ اشکهایتان هماره فرو ریزد و ناله هان خاموش نگردد!!»./9458/ت303/غ

ارسال نظرات