۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۱۸۹۲۸۳
حجت الاسلام شرفخانی:

حفظ غیرت دینی مهم ترین پیام حماسه عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این که حفظ غیرت دینی مهم ترین پیام حماسه عاشورا است، گفت: تلاش ما باید در این راستا بوده تا غیرت دینی را در جان های خود ترویج دهیم که هم در امور معنوی و مادی وجود دارد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، پنج شنبه شب در سوگواره بصیرت عاشورایی که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که هدف اصلی قیام امام حسین(ع) اصلاح جامعه مسلمانان بوده است، گفت: برخی به انحراف بدعت هایی را در دین گذاشتند که سبب شد سرور و سالار شهیدان قیام کند تا دین در جامعه حفظ شود.

 

وی با اشاره به این که روش قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بوده است، بیان داشت: غایت اصلی سرور و سالار شهیدان برای حفظ دین بوده که باید تلاش ارزنده ای در راستای عبرت آموزی از فرهنگ عاشورایی وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام شرفخانی با تأکید بر این که مسأله غیرت تنها در حجاب و عفاف نبوده و چیزی که حفظ آن ضرورت دارد و حفظ شود غیرت است، بیان داشت: حرکت امام حسین(ع) حرکتی غیرتی بوده که اصل ایمان است.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور با اشاره به این که ایمان و غیرت دو امر همسو و کنار هم است، خاطرنشان کرد: حفظ حرمت لبیک گفتن امام واجب بوده و کسی که آن را حفظ کند با غیرت است.

 

وی با تاکید بر این که حفظ غیرت دینی مهم ترین پیام حماسه عاشورا است، گفت: تلاش ما باید در این راستا بوده تا غیرت دینی را در جان های خود ترویج دهیم که هم در امور معنوی و مادی وجود دارد.

 

حجت الاسلام شرفخانی با بیان این که حفظ حجاب به عنوان غیرتی فردی بوده که باید رعایت شود، بیان داشت: انسان که غیرت را در وجود خود پرورش دهد می تواند یار اهل بیت معصومین(ع) باشد.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور با اشاره به این که متأسفانه کسب رضایت خداوند منان مورد نظر ما قرار ندارد، گفت: تلاش ما باید در این راستا بوده تا رضایت پروردگار متعال را کسب کرده و در انجام امور دینی اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

 

وی با بیان این که امروز من و شما با امام حسین(ع) امتحان نمی شویم، گفت: امروز ما با امام زمان خود حضرت مهدی(عج) امتحان می شویم که باید در تلاش باشیم تا جزو لبیک گویان حضرت ولی عصر(عج) باشیم.

 

حجت الاسلام شرفخانی با تاکید بر این که باید در عصر غیبت امام عصر(عج) پیروی از ولایت فقیه داشته باشیم، بیان داشت: ولایت فقیه امری سیاسی نبوده و اعتقادی است و افرادی که کلام خوانده اند این امر را متوجه می شوند.

 

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور با بیان این که آن دسته از افرادی که صبر و شناخت نسبت به امام زمان خود دارند تا آخرین لحظه باقی می مانند، گفت: انسان اگر از نفس خود نگذرد نمی تواند به مراتب والا دست یابد که باید در اجرای احکام شرعی کوشا باشیم./950/پ202/س

ارسال نظرات