۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۱۷۹۵۸۷
استاد حوزه علمیه خرم آباد:

گناه لذت مناجات را از انسان سلب می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خرم آباد بابیان این که گناه مقدمه انحراف انسان است، گفت: پشیمانی سرانجام گناه است.
اخلاق

حجت الاسلام سید علی قوانینی، پژوهشگر و کارشناس امور دینی استان لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، اظهار داشت: انسان با هر گناه یک قدم از خدا و راه سعادت دور می شود.

وی بیان داشت: با انجام هر گناه نقطه ای سیاه در قلب انسان ایجاد می شود، بدین ترتیب اگر تعداد گناهان افزایش یابند و با توبه برطرف نشود، قلب انسان سیاه خواهد شد و نور خداوند در آن قلب از بین می رود.

حجت الاسلام قوانینی افزود: کسانی که اعمال زشت انجام می دهند با گذشت زمان مقدسات را انکار کنند و دین خود را از دست می دهند.

این کارشناس دینی با بیان این که قساوت قلب از آثار گناه است، ابراز داشت: قساوت قلب سبب عدم لذت انسان از دعا و مناجات با خداوند متعال و ائمه اطهار و همچنین میل به گناه، شهوت رانی و لهو و لعب در او ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه فرد گناهکار، نزدیکی با اهل گناه و مجالست با آنان را به جای مجالست با صالحان و بندگان شایسته خدا را بر می گزیند، گفت:  همنشینی با گناهکاران از نشانه های قساوت قلب و تیرگی دل است که سرانجام آن پشیمانی است.

حجت الاسلام قوانینی با بیان اینکه شیطان قدم به قدم پیش می رود، خاطر نشان کرد:  انسان باید از نزدیک شدن به شیطان پرهیز کند و به سوی کمال حرکت کند./9451/ت302/غ

ارسال نظرات