۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۷۶۵۶۵
استاد حوزه علمیه:

عزت و سعادت مولود عبادت و خدمت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم ایجاد امید و انگیزه در دل ها را مهم‎ترین رسالت کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) امید را در دل های مردم زنده می کند و این غیر از شکم و نان است؛ چرا که امید مایه زندگی است و اگر نباشد، مرگ انسان حتمی است.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري، استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمرتضی صالحی خوانساری، استاد حوزه علمیه قم، صبح امروز در جمع کارکنان اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان، با اشاره به هنرمندی امام خمینی(ره) در تشکیل کمیته امداد، اظهار داشت: مهم‎ترین رسالت کمیته امداد امام خمینی(ره) در خدمت به محرومان و مستضعفان نهادینه شده است.

 

وی عزت در دنیا و سعادت در آخرت را مولود عبادت و خدمت صادقانه بیان کرد و گفت: عبادت یعنی رابطه حسنه با خدا داشتن و خدمت نیز یعنی رابطه خوب با خلق خدا داشتن که اگر این دو با هم صورت گرفت، عزت دنیوی و سعادت اخروی نصیب انسان می شود.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که روح و جان زندگی انسان کار است، تصریح کرد: بدانید و آگاه باشید که بدون کار زندگی ممکن نیست و هر کسی به اندازه دانش و بینشش و مطابق با فرهنگ و شخصیتش کار را انتخاب می کند.

  

حجت الاسلام صالحی خوانساری ایجاد امید و انگیزه در دل ها را مهم‎ترین رسالت کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) امید را در دل های مردم زنده می کند و این غیر از شکم و نان است؛ چرا که امید مایه زندگی است و اگر نباشد، مرگ انسان حتمی است.

 

این استاد حوزه علمیه قم ثواب خدمت به مردم را غیر قابل وصف بیان کرد و گفت: از امام صادق(ع) نقل شده است که اگر کسی به مسلمانی خدمت کند و از او حاجتی روا سازد، ثوابش با ثواب ده طواف خانه خدا برابری می کند.

 

وی در ادامه در زمینه اهمیت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت خداوند متعال بوده و هر کس بخواهد از سفره پر نعمت خداوند متعال استفاده کند، باید برای ماه مبارک رمضان خود را از هر لحاظ مهمان خداوند متعال قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم گفت: در این ماه خداوند متعال میزبان شده برای افرادی که به گفته های خداوند متعال لبیک گفته و تمام واجبات، محرمات، مکروهات و مباهات را به بهترین شکل عمل کرده اند./9457/پ202/غ

ارسال نظرات