۱۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۷۴۴۱۲

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه پرسنلی تبلیغات اسلامی قم، آغاز کلاس‌های مؤسسه قرآنی یاس‌های آسمانی در قم و اهدای 40 جلد کتاب به بانک ملی شهر دستجرد برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات اسلامي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، جلسه پرسنلی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی برگزار شد.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در این جلسه بر لزوم بهره گیری از فرصت‌های معنوی ماه های شعبان و رمضان تاکید کرد.
وی گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن است و تلاوت و تفکر در آیات این کلام الهی مهم‌ترین کاری است که باید در ماه ضیافت الهی انجام داد.
حجت‌الاسلام اسکندری مطالعه و علم آموزی، دعا و مناجات، توبه و استغفار، صدقه دادن و اطعام دادن را از دیگر برنامه‌هایی دانست که در این ماه سفارش شده است.
توسعه برنامه‌های قرآنی در روستاهای قم
دومین جلسه کمیته قرآن روستایی استان قم به ریاست کارشناس دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.
در این جلسه که روز سه‌شنبه در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، مدیرکل امور روستایی استانداری قم و نمایندگانی از ادارات و نهادهایی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، امور کتابخانه‌های عمومی، ورزش و جوانان، روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرهای تابعه و سپاه منطقه قم حضور داشتند.
در این جلسه مصوب شد تا در طول تابستان مسابقاتی در رشته‌های قرائت، حفظ و مفاهیم قرآن کریم ویژه شرکت کنندگان در برنامه‌های قرآنی با همکاری اعضای کمیته برگزار شود.
همچنین مقرر شد، کلاس‌های آموزش روخوانی، رون خوانی، تجوید، مفاهیم و حفظ قرآن کریم در روستاهای قم برگزار شود.
اصل و ویژگی خانواده اسلامی
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بهره‌گیری از آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصوم(ع) به تشریح 10 اصل و ویژگی خانواده اسلامی پرداخت.
حجت‌الاسلام عباس اسکندری که در جمع کارکنان تبلیغات اسلامی و خانواده‌هایشان در اردوی آموزشی، تفریحی سخن می‌گفت اظهار کرد: با توجه به آیات و سیره و روایاتی که از ائمه معصوم(ع) وجود دارد یک خانواده اصیل اسلامی باید دارای اصول و ویژگی هایی باشد تا مبتنی بر آموزه‌های دینی شکل گیرد.
وی زندگی بر محور جامعه مهدوی، برخورداری از ایمان و اعتقاد راسخ، پرهیز از تعصبات کور و مبتنی بر عقلانیت و منطق، پرهیز از خشونت و پهن کردن چتر عاطفه و محبت و حاکم بودن اخلاق و عمل صالح را از جمله ویژگی‌های خانواده اسلامی برشمرد.
حجت‌الاسلام اسکندری همچنین تقسیم کار و مشارکت در امور، تعلیم و تربیت، حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی، صله رحم، تندرستی و بانشاط بودن، پردرآمد و کم مصرف بودن و تغذیه سالم را از دیگر ویژگی‌های یک خانواده اسلامی ذکر کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین بر لزوم توجه به یاد خدا و پایبندی به احکام دین تأکید کرد و گفت: انسان برای عبادت خداوند تبارک و تعالی آفریده شده است.
آغاز کلاس‌های مؤسسه قرآنی یاس‌های آسمانی در قم
مسؤول مؤسسه قرآنی یاس‌های آسمانی قم از آغاز کلاس‌های قرآن تابستانی این مؤسسه خبر داد.
مریم برخورداری اظهار کرد: ثبت ‌‌نام کلاس‌های مهد قرآن نونهالان چهار تا شش ساله و نوجوانان 9 تا 11 سال از اول تیرماه آغاز شده بود و شاهد آغاز کلاس‌ها هستیم.
وی افزود: طول دوره کلاس‌های مهد قرآن تا پایان تابستان خواهد بود و شامل حفظ سوره‌های کوتاه، کاردستی سوره و شعر درباره سوره می‌شود و در رده سنی نوجوانان آموزش حدیث و روخوانی اصافه می‌شود.
برخورداری ابراز کرد: آموزش صوت و لحن، تجوید یک و دو و مفاهیم یک تا 9 از استاد وکیل، هرندی و غلامی و برگزاری دوره تربیت معلم روخوانی و تجوید از دیگر برنامه‌های مؤسسه یاس‌های آسمانی است که برای بزرگسالان برگزار می‌شود.
وی با بیان این‌که کلاس‌های ذکر شده ویژه خواهران و مهدها همزمان ویژه دختران و پسران است، افزود: با هماهنگی که با مجتمع نور داشتیم کلاس‌های تربیت کودک، اخلاق در خانواده، پاسخ به شبهات جوانان و نوجوانان و کلاس‌های تفسیری از سوی مؤسسه را برگزار خواهیم کرد تا اساتید آن مجتمع به مرکز ما فرستاده شود.
برخورداری بیان کرد: شعبه دوم مؤسسه یاس‌های آسمانی واقع در قلعه کامکار کوچه 19، بیست و چهار متری جانبازان، کوچه 17، پلاک 10 و همچنین شعبه اصلی و شماره یک مؤسسه در 55 متری عمار یاسر، کوچه 37، پلاک 19 واقع شده است.
اردوی آموزشی، تفریحی کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی قم
کارکنان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به همراه خانواده‌هایشان به اردوی آموزشی، تفریحی اردوگاه حضرت ابالفضل(ع) اعزام شدند.
در این اردوی آموزشی، تفریحی برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شد تا یک روز خاطره‌انگیز برای کارکنان و خانواده‌هایشان سپری شود.
برگزاری مسابقه در سطح کارکنان و همسران آنها و نیز اجرای برنامه برای فرزندان کارکنان یکی از برنامه‌های این اردو بود که جوایزی به برترین‌های این مسابقات اهدا شد.
سخنرانی حجت‌الاسلام اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم پیرامون شاخص‌های زندگی اسلامی و حجت‌الاسلام تراشیون استاد حوزه پیرامون مسائل تربیتی و همسرداری از دیگر برنامه‌های این اردو بوده است.
همچنین حجت‌الاسلام تراشیون برنامه ویژه‌ای برای فرزندان کارکنان اجرا کرد.
این اردوی آموزشی، تفریحی به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
اهدای 40 جلد کتاب به بانک ملی شهر دستجرد
کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد از اهدای 40 جلد کتاب به بانک ملی شعبه شهر دستجرد خبر داد.
حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی گفت: بنا به درخواست رییس بانک ملی شعبه دستجرد در آستانه ماه مبارک رمضان، اداره تبلیغات اسلامی دستجرد تعداد 40 جلد کتاب با موضوعات قرآنی، اخلاقی، معنوی، مهدوی اهدا کرد.
وی افزود: افرادی که برای انجام امور بانکی به این شعبه مراجعه می‌کنند برای جلوگیری از اتلاف وقت این کتاب‌ها را مطالعه می‌کنند تا به اندوخته‌های آنها افزوده شود.
حجت‌الاسلام ابراهیمی تأکید کرد: این کتاب‌ها هر 6 ماه تعویض می‌شود و کتاب‌های جدیدی جایگزین آنها خواهد شد.
به گفته کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی دستجرد، قرار است این کار فرهنگی در سایر مکان‌هایی که محل مراجعه شهروندان است گسترش پیدا کند./907/ت302/ی
ارسال نظرات