۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۷۱۵۵۴

تاکید سران قوا بر حضور حماسی مردم در انتخابات 24 خرداد

خبرگزاری رسا ـ سران قوا با دعوت از مردم برای حضور گسترده در انتخابات 24 خردادماه، تاکید کردند: مردم با حضور گسترده و باشکوه خود در انتخابات روز جمعه مشت محکمی بر دهان مستکبران و دشمنان نظام خواهند زد.
سران قوا جلسه مشترک سران قوا به ميزباني آيت الله آملي لاريجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ سران قوا در اطلاعیه ها و سخنان جداگانه مردم را به حضور پرشور در انتخابات فراخواندند.
 
به هوشمندی و ایمان ملت باور دارم
بر اساس این گزارش محمود احمدی نژاد رییس جمهور با صدور پیامی ملت آگاه و انقلابی ایران اسلامی را به حضور پرشور در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری فراخواند.
 
متن این پیام به شرح زیر است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
 
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
 
ملت بزرگ و بزرگوار
 
ماه پربرکت شعبان، ماه دعا و نزول رحمت الهی و میلاد حضرت سید الشهدا (ع) و فرزند گرامی اش حضرت امام سجاد (ع) و برادر برومندش حضرت ابوالفضل (ع) و پیشاپیش عید عظیم نیمه شعبان، سرود رهایی کامل انسانها و بشارت استقرار سراسری توحید و عدالت و عشق را صمیمانه تبریک عرض می نمایم.
 
امروز و در پس فراز و نشیب هزاران ساله، آرمانهای بلند و تاریخی ملت ایران برای ساختن جامعه انسانی، سعادتمند و سرشار از زیبایی و ارزشهای الهی و انسانی به رهبری انسان کامل و تجلی همه عشق و امید، امام عصر (ع)، به آرمان همه ملت های مستقل و آزادی خواه تبدیل شده است. فردای درخشان را اندیشه ها و دست های پاکان و موحدان رقم خواهد زد.
 
البته همواره در این راه پرفروغ و حرکت تاریخ ساز موانعی توسط بدخواهان و شیاطین ساخته و پرداخته شده و می شود، لیکن شما ملت عزیز با درایت و هوشمندی آنها را پشت سرگذاشته و می گذارید و همچون همیشه تهدیدها را به فرصت تبدیل نموده و خواهید نمود. آینده پرشکوه از آن شماست.
 
اینک و به دنبال یک دوره هشت ساله پرتلاش با دستاوردهای افتخارآمیز و ماندگار، روز 24 خرداد روز تصمیم برای آغاز دورانی جدید است.
 
اینجانب به هوشمندی و ایمان شما باور دارم و معتقدم شما مردم فهمیم خود می دانید که چگونه تصمیم بگیرید و چگونه برگزینید.
 
امیدوارم فردا آنچه خیر و صلاح انسانها در راه رسیدن به اهداف بزرگ الهی است رقم بخورد و و پرچم سرافرازی ملت ایران بیش از پیش به اهتزاز درآید.
 
انتخابات ستون اصلی جمهوری اسلامی ایران است
 
رییس مجلس نیز با بیان اینکه انتخابات ستون اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: انتخابات فرصتی برای ملت است که با رای خود انرژی جدیدی به انقلاب دهند. دکتر علی لاریجانی با بیان اینکه انتخابات یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران است، تاکید کرد: در حکومت‌های مردم‌سالاری دینی، ستون اصلی انتخابات است و مشروعیت رفتار دولت به پشتوانه‌ای که در انتخابات دارد، برمی‌گردد و هم حضور در صحنه بین‌المللی تا حد زیادی به پشتوانه مردمی مربوط است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال که همه مستحضر هستند وضع اقتصادی کشور احتیاج به تجدیدنظر جدی در رفتار حکمرانان دارد و همچنین گرفتگی‌هایی که در صحنه بین‌الملل وجود دارد، احتیاج به عملی شدن سازوکارهای دقیق‌تری برای مقابله با ستمی که غربی‌ها نسبت به ملت ایران می‌کنند دارد.
 
حضور پر‌قدرت مردم در انتخابات وضعیت معیشت مردم را بهبود می‌بخشد
 
وی با اشاره به دو موضوع مهم یعنی بحث معیشت مردم و سازوکارهایی برای بهبود شرایط و همچنین باز شدن رفتارهای بین‌المللی از این جهت که هم از حقوق ملت صیانت شود و هم از ستم غرب جلوگیری به‌عمل آید، افزود: این دو مسئله احتیاج به حضور پرقدرت مردم در صحنه انتخابات بیش از هر زمان دیگری دارد.
 
لاریجانی تصریح کرد: با حضور پرقدرت مردم در انتخابات هم شرایط درون تدبیر می‌شود و بهبود می‌یابد، به طوری که از این اوضاع گرانی و مشکلات بیکاری به شرایط متعادل در کشور می‌رسیم و هم در صحنه بین‌المللی تاثیرگذار است.
 
رییس نهاد قانونگذاری کشور یادآور شد:‌ در صحنه بین‌المللی و در منطقه نگاه‌ها به رفتار انتخاباتی ایران است، چرا که در 3 سال اخیر تحولاتی در منطقه رخ داد و دموکراسی در برخی از کشورهای منطقه به‌وجود آمد و ایران یکی از کشورهای مهمی بود که پس از انقلاب اسلامی این تفکر را دنبال کرد.
 
انتخابات باشکوه ایران به مردم مسلمان منطقه انرژی می‌دهد
 
وی ادامه داد: طبعاً این انتخابات می‌تواند در دادن انرژی به مسلمانان منطقه بسیار تاثیرگذار باشد، به طوری که پیگیر حقوق خود باشند و بر این اساس انتخابات هر چه با‌شکوهتر برگزار شود، هم در منطقه تاثیر می‌گذارد و هم در آبادانی و ساماندهی وضعیت کشور و همچنین از ظلمی که برخی از قدرتمندان در صحنه بین‌الملل به ایران می‌کنند، جلوگیری می‌کند.
 
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس نهم با بیان اینکه انتخابات فرصت مهمی برای ملت است که با رای خود انرژی جدیدی به انقلاب دهند، تاکید کرد:‌ مشارکت باشکوه مردم هم برای انقلاب اعتبار و آبرو به همراه دارد و هم در صحنه منطقه‌ای تاثیرگذار خواهد بود.
 
مردم با حضور آگاهانه در انتخابات دریچه نویی برای آیندگان باز کنند
 
لاریجانی یادآور شد: ملت عزیز ایران با توجه به اقداماتی که در رادیو و تلویزیون برای دادن اطلاعات درباره نامزدها انجام شد و زمینه شناخت عقاید و عملکرد نامزدها را برای مردم فراهم کرد، ضروری است از سر آگاهی و با تحقیق در انتخابات حضور یابند تا دریچه نویی را برای آینده خود و آیندگان باز کنند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انتظار داریم در دولت جدید روابط دو قوه مجریه و مقننه به چه ترتیبی برقرار شود، گفت: ما مشتاقیم هر چه سریع‌تر دولت جدید که دارای پشتوانه مردمی خوبی است، شکل گیرد و قطعاً مجلس در این زمینه کمک جدی خواهد کرد که دولت جدید سریعاً سامان پیدا کند.
 
مردم با بصیرت ایران در روز جمعه باردیگر حماسه‌ سیاسی عظیمی خلق می‌کنند
 
آیت‌الله آملی لاریجانی نیز در سخنانی با تاکید بر این‌که مردم بابصیرت ایران اسلامی در روز جمعه 24 خرداد باردیگر حماسه‌ای عظیم خلق می‌کنند، مسیر طی‌ شده را تاکنون بسیار خوب، منطقی و در چارچوب رقابت‌های سالم و قانونی انتخاباتی توصیف کرد و گفت: بحمدالله تا به امروز مسیر انتخابات از ناحیه کارگزاران برگزاری انتخابات، نامزدها و هواداران آنان بخوبی طی شده است و مردم بابصیرت‌ ما در روز جمعه حماسه‌ سیاسی عظیمی خلق خواهند کرد تا باردیگر پایبندی خود را به نظام اسلامی به دنیا ثابت کنند.
 
رییس قوه قضاییه تاکید کرد: تصورات باطل غربی‌ها بویژه آمریکایی‌ها درباره دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات با درایت مسئولان و کارگزاران انتخابات و نامزدها و هواداران آنان و مردم باطل شد و در عرصه رقابت‌های انتخاباتی در عین حالی که اختلاف سلایق بخوبی منعکس شد اما باردیگر ثابت شد که تمام اختلاف سلیقه‌ها در چارچوب حفظ منافع نظام است و از دستاوردهای نظام کسی عقب نخواهد نشست.
 
آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: در روز جمعه نیز قطعا با حضور همه‌جانبه مردم، انتخاباتی بسیار خوب و پرشور و در عین حال در کمال آرامش برگزار خواهد شد.
 
رییس قوه قضاییه تصریح کرد:‌ ناظران انتخابات و دستگاه قضایی دقیقا وضعیت انتخابات را رصد می‌کنند و اگر خدای ناکرده افرادی خارج از چارچوب قانونی تحرکاتی انجام دهند قطعا روسای کل دادگستری‌ در استان‌های سراسر کشور به وظیفه قانونی خود در این باره عمل خواهند کرد. /924/د102/ج
ارسال نظرات