۲۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۱۷۱۲۱۹
توصیه آیت الله نمازی به نامزدهای اصولگرا؛

کناره‌گیری به نفع یکدیگر فضیلت سیاسی است/ تاثیر حضور مردم بیش از بمباران کاخ سفید است

خبرگزاری رسا‌ - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان حضور مردم در انتخابات را واجب عینی دانست و گفت: تأثیر حضور و مشارکت حداکثری مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، از بمباران کردن کاخ سفید واشنگتن بیشتر است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از کاشان ، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، در جمع استادان دانشگاه کاشان در سلسله جلسات فقه سیاسی، با اشاره به توطئه ها و تبلیغات دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی برای عدم حضور مردم در پای صندوق های رأی، اظهار داشت: حضور افراد واجد شرایط در پای صندوق های رأی، واجب عینی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور در انتخابات را یک فریضه و تکلیف سیاسی دانست و افزود: برای برگزاری انتخابات سالم و بدون دغدغه، بایستی عنصرهای فقه انتخاباتی، اخلاق انتخابات و قانون انتخاباتی رعایت شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، رعایت اخلاق انتخاباتی را از سوی نامزدها، ستادها، هواداران و رأی دهندگان لازم دانست و خاطرنشان کرد: نامزدها بایستی فضایل اخلاقی را مورد توجه قرار دهند و از رذائل اخلاقی پرهیز کنند.

 

 وی تکریم و به نفع همدیگر کنار رفتن نامزدها را از جمله فضایل عنوان کرد و افزود: دیگران را تخریب کردن و خلاف واقع گفتن نامزدها از جمله رذائل اخلاقی انتخابات به شمار می رود.

 

 آیت الله نمازی بیان داشت: رعایت قانون انتخابات توسط رأی دهندگان و رأی گیرندگان در عرصه سیاست داخلی و سیاست خارجی بازتاب گسترده ای دارد.

 

امام جمعه کاشان با اشاره به تحریم های سیاسی، اقتصادی و تهدیدهای دشمنان افزود: اقتدار مردم نظام جمهوری اسلامی ایران، تضمین کننده نظام جمهوری اسلامی است و سبب ضعف دشمنان می شود.

 

آیت الله نمازی تصریح کرد: تأثیر حضور و مشارکت حداکثری مردم ایران در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، از بمباران کردن کاخ سفید واشنگتن بیشتر است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کسانی که در توان خود می بینند که بتوانند مسائل و مشکلات نظام را در این بحران مدیریتی، بحران اقتصادی و تهاجم فرهنگی سامان دهی کنند و قدرت، دانش، تجربه و شجاعتش را داشته باشند بر آنها واجب است نامزد ریاست جمهوری شوند و افرادی که در خود این توان را نمی بینند بایستی صحنه را ترک و عقب نشینی کنند.

 

آیت الله نمازی یادآورشد: اگر بخواهیم به دروازه تمدن برسیم بایستی در نظام های آموزشی، حوزه های علمیه و دانشگاه ها تجربه فرا گیریم تا برای مدیریت و اداره کشور به جایی برسیم که مسؤولان همدیگر را احترام و تکریم کنند./939/پ202/ج

 

ارسال نظرات