۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۷۰۰۲۰
با حضور آیت الله شبستری؛

نخستین مسجد بازسازی شده مناطق زلزله زده هریس افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ بهره برداری از نخستین مسجد بازسازی شده از سوی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در مناطق زلزله زده شهرستان هریس آغاز شد.
افتتاح مسجد در هريس افتتاح مسجد در هريس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بهره برداری از نخستین مسجد بازسازی شده از سوی نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با حضور آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی مسجد روستای ولیلو از توابع شهرستان هریس افتتاح شد.


بنا بر این گزارش، این مسجد با زیربنای 400 متر مربع و در عرض شش ماه بنا شده و یکی از هشت مسجدی است که از سوی مجلس خبرگان رهبری در مناطق زلزله زده ساخته می شود. سه مسجد از این هشت مسجد در شهرستان هریس احداث می شود.


آیت الله مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز در مراسم افتتاح این مسجد، با تأکید بر حفظ ارزش‌های دینی، از صبر و حوصله مردم مناطق زلزله زده و همکاری با مسؤولان امر در بازسازی اماکن تقدیر کرد و اظهار داشت: تنها بازسازی بنای مسجد و رسیدگی به بعد فیزیکی ملاک کار نیست، بلکه باید فکری به آبادانی معنوی و فرهنگی مساجد نیز صورت گیرد.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که تهاجم فرهنگی غرب، شهری و روستایی نمی شناسد و به دنبال تخریب اعتقادات اصیل مردم مسلمان و شیعی است، تصریح کرد: امروزه روستاهای کشور نیز در معرض شدیدترین تهاجم رسانه‌ای و تبلیغی دشمنان نظام قرار دارند، دشمن به دنبال تغییر سبک زندگی و فرهنگ روستائیان کشور هستند.


امام جمعه تبریز با تأکید بر نقش مساجد در مقابله با ناتوی فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام و تشیع گفت: در مقابل ترویج فرهنگ غیر اسلامی و غیر اخلاقی غرب باید عموم مردم، به ویژه جوانان با حضور پرشور در مساجد و برگزاری کلاس‌های قرآنی و دینی، بُعد روحانی و عرفانی مساجد را تقویت کنند.


نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد، اظهار داشت: یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز حماسه سیاسی ایرانیان در مقابله با توطئه های اقتصادی دشمنان است.


آیت الله شبستری حضور گسترده مردم در انتخابات را پاسخ دندان شکن به سلطه گران جهان دانست و گفت: حماسه سیاسی مقدمه ای برای حماسه اقتصادی است، باید با حضور پرشور در انتخابات دولت آینده را در رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی یاری کنیم.


بنابر این گزارش، سه مسجد در روستاهای زلزله زده شهرستان هریس از سوی مجلس خبرگان رهبری احداث می شود، این سه مسجد در سه روستای ولیلو، سرخه گاو و الفوت شهرستان هریس است که در زلزله اخیر تخریب شده بودند و  با پیگیری‌های آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی احداث می شوند.


کار ساخت این مساجد با مدیریت امام جمعه شهرستان هریس حجت الاسلام قهرمان احمدی انجام می شود که ساخت مسجد روستای ولیلو به پایان رسید و مسجد روستاهای الفوت و سرخه گاو در مرحله احداث قرار دارند که قرار است قبل از پایان فصل کاری به بهره برداری برسند./935/پ202/س

ارسال نظرات