۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۴۴۰۸
آیت‎الله مقتدایی با هشدار نسبت به عواقب تشتت اصولگرایان:

ادامه انحراف در دولت بعدی بالاترین خطر است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه انحراف در دولت بعدی را بالاترین خطر خواند و خاطرنشان کرد: در این زمان حساس روحانیت وظیفه دارد و روحانیان باید ضمن حفظ آرامش در کشور خطرها و تهدیدهای متوجه انقلاب را برای مردم بیان کنند.
آيت الله مرتضي مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله مرتضی مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت ماه در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم که در مسجد فاطمیه برگزار شد، امر به معروف و نهی از منکر را بزرگ ترین وظیفه روحانیان در جامعه دانست.

وی گفت: زمان، زمان حساسی است و فساد زیاد شده است، بی بندباری و انحرافات و توجیه این انحرافات و فسادها نیز در کشور فراوان شده و هر روز شبهات جدیدی القا میشود، هدف از ایجاد این شبهات هدف قرار دادن قلب امت اسلامیبه ویژه جوانان است تا آنها را از اسلام منحرف کنند و متأسفانه بی بندباری نیز در حال شیوع بوده و وضعیت حجاب برخی از شهرها مطلوب نیست.

انحراف خود را جدای از مراجع و روحانیت می‎داند

آیتالله مقتدایی خاطرنشان کرد: در نظر دشمنان بهترین راه سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مردم از حمایت نظام دلسرد شوند، از اینرو هر روز به دنبال ایجاد و القا شبهات و انحرافات جدیدی هستند.

مدیر پیشین حوزههای علمیه سراسر کشور با بیان اینکه امروز در کشور قضیه انحراف مانور میدهد که ما از امام زمان(عج) دستور میگیریم، بیان داشت: انحراف میگوید ما کاری با مراجع نداریم، روحانیت را کنار گذاشته و از مراجع دستور نمیگیرند.

وی ادامه داد: قضیه انحراف میگوید مراجع کار خود را انجام بدهند و این یعنی کنار گذاشتن افکار مراجع، اینها مفسده است و رهبری از این اوضاع ناراحت هستند و به روشنی میتوان در گفتار و عملکرد ایشان دید ولی به سبب مصلحت برخورد نمیکنند.

ثمره کنار گذاشتن روحانیت انحراف است

آیتالله مقتدایی آمریکا، صهیونیست و استکبار را دشمنان قسم خورده ملت ایران دانست و اظهار داشت: کشورها مستکبر به دنبال بهانه برای نظام هستند، رهبری و مراجع نیز به تبعیت از ایشان به سبب مصلحت اعتقاد دارند آرامش باید در کشور حفظ شود تا از این مرحله نیز عبور کنیم.

وی افزود: برخی از افراد میگویند شهرت دارد فلانی لیدر انحراف است و خودش میگوید ما انحرافی نداریم!، دوری از روحانیت و کنار گذاشتن آن سبب ایجاد انحراف میشود هر چند خود فرد نداند انحراف کجا است، اما ثمره جدایی از روحانیت انحراف است.

ادامه انحراف در دولت بعدی بالاترین خطر است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه انحراف در دولت بعدی را بالاترین خطر خواند و خاطرنشان کرد: در این زمان حساس روحانیت وظیفه دارد، یک پرچم دست این فرد و یک پرچم دست دیگری چه معنایی دارد؟.

وی تأکید کرد: اگر بخواهند با تبلیغات خط انحراف را حاکم کنند فاجعه است، قضیه انتخابات مهم است، مهم است که میان کاندیداها به ویژه کاندیداهای اصولگرایان وحدت ایجاد شود، تکثر و تشتت خطر عظیمیدارد؛ البته برخی از افراد قول ائتلاف دادند.

مدیر پیشین حوزههای علمیه سراسر کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره چگونگی رفتار افراد تا زمان انتخابات، خاطرنشان کرد: آیا اینکه فردی بگوید ما میخواهیم برای هر فردی 250 هزار تومان یارانه بدهیم و نمیگذارند التهابزا در کشور نیست؟

وی تصریح کرد: خود کارشناسان میگویند با این اوضاع و بدهیها دولت نمیشود یارانه 250 هزار تومانی برای افراد داده شود؛ در جایی دیگر نیز میگوید میخواهم فلان حرف را بزنم، شما حافظ قانونید و قسم خوردید، اگر راست میگوید حرفها را بگوید، یک مورد در مجلس گفتید و رهبری نیز موضع خود را نسبت به این موضوع بیان کردند.

روحانیان مفاسد را بیان کنند

آیتالله مقتدایی خطاب به روحانیان گفت: روحانیان مفاسد را مطرح ولی آرامش را رعایت کنند، روشنگری خوب است ولی نباید التهاب باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر حضور مردم در انتخابات آینده، بیان داشت: ما انتظار داریم مردم حماسه سیاسی را در پای صندوقها رأی ایجاد کنند، روحانیان باید تشویق کننده مردم برای حضور در پای صندوقهای رأی باشندتا مردم فردی مورد تأیید شورای نگهبان و اصلح را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: این نظام همیشه مورد حمایت امام زمان(عج) بوده و از این خطر نیز عبور می‎کنیم و کسانی که به دنبال اغتشاش و سوء استفاده از سکوت رهبری به سبب مصلحت هستند ناامید میشوند.

امام راحل یک نظام دوهزار پانصد ساله را به زباله دان تاریخ فرستادند

آیتالله مقتدایی در ادامه با اشاره به سالروز میلاد دختر پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص)، گفت: امروز روز ولادت حبیبه خداوند متعال است، این روز برای اهلبیت(ع) روز عظیمیاست، امروز شخصیتی به دنیا آمده است که پیامبر(ص) درباره ایشان فرمودند «دخترم فاطمه سرور زنان عالم از نخست تا پایان هستند».

وی افزود: امروز شخصیتی به دنیا آمده است که اگر خدا امیرمؤمنان(ع) را که نفس پیامبر(ص) هستند را خلق نمیکرد برای حضرت فاطمه(س) همتایی وجود نداشت.

نماینده اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با اشاره به سالروز ولادت بنیانگذار انقلاب اسلامیخاطرنشان کرد: امام راحل فردی بودند که یک نظام دوهزار پانصد ساله را به زبالهدان تاریخ فرستاده و یک نظام الهی و اسلامیرا جایگزین آن کردند، نظامیکه پس از حکومت امیرمؤمنان(ع) سابقه نداشت./993/پ202/ج

 

 

 

ارسال نظرات