۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۶۳۷۹۰
احمدی نژاد:

دشمنان با تحریم و فشار نمی توانند مسیر ترقی ملت ایران را مسدود کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور در جمع مردم تبریز با تاکید بر این که ملت ایران در سال جاری در دو عرصه اقتصاد و سیاست حماسه آفرینی خواهند کرد، گفت: ملت ایران با دو سه گام دیگر به قله های پیشرفت رسیده و برنامه های دشمن را به هم می ریزد.
احمدي نژاد در تبريز احمدي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور کشورمان امروز در اجتماع مردم تبریز که در ورزشگاه تختی برگزار شد، با بیان این‌که مشکلات اقتصادی کشور با همت مردم و دولت رفع خواهد شد، اظهار داشت: سه نکته مهم مسائل داخلی، مسائل منطقه ای و نقشه های شوم دشمنان و استکبار جهانی باید مورد توجه قرار گیرد، اجتماعات بزرگ انسانی فریاد زنده باد ایران را می زنند و ایستادگی در مسیر و پیگیری اهداف به اندازه  انقلاب و بیشتر از آن مسوولیت آور است.


 احمدی نژاد ادامه داد: عدالت رساندن حق مردم به خودشان و جلوگیری از ظلم است و بر چیدن فاصله ها نیازمند تلاش، نظارت همگانی و تحمل فشارهای خارجی است،‌ مشخص است وقتی ملت ما در حال اجرای عدالت اند، عده ای در داخل و خارج سنگ اندازی می کنند و به زعم خود سنگین ترین فشارها را وارد می کنند.


رییس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی ملت ایران تصمیم به ساختن کشور با عدالت و بازسازی سیستم جهانی کرده، دشمنان فشارها را  وارد می کنند و این در حالی است که آنان با عدالت و پیشرفت، ملت ما مخالفند و با بهانه های مختلف سنگ اندازی می کنند، در حقیقت امروز شیاطین تمام توان را برای جنگ روزانه علیه ایران و جلوگیری از پرواز ملت ما به کار برده اند.


وی با تأکید بر این‌که ملت ایران به دنبال تجاوز به حقوق کسی نیست، خطاب به دشمنان نظام اسلامی گفت: خیال نکنید با فشار می توانید جلوی ملت ما را بگیرید، ملت ایران با دو سه گام دیگر به قله های پیشرفت رسیده و برنامه های دشمن را به هم می ریزد و از موانع طبیعی و مصنوعی شما عبور خواهد کرد.


احمدی نژاد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی، اظهار داشت: حماسه در شرایطی نیاز است که مشکلات و موانع  هست، دشمنان بدانند ملت ایران با حرکت انقلابی و بزرگ و هوشمندانه موانع را در هم شکسته و شرایط را به نفع خود تغییر خواهند داد، البته شرایط اقتصادی تابع شرایط سیاسی است.


وی با تأکید بر حضور پرشور ملت در انتخابات آینده گفت: ملت با حرکتی انفجاری دشمن را دفن خواهد کرد، به فضل خدا مردم ایران با انتخابات پر شور و حماسی و با حضور واجدین شرایط، رئیس جمهور را با رأی بالا و مقتدر انتخاب خواهند کرد و این مقدمه حماسه اقتصادی است. امسال هم حماسه سیاسی و اقتصادی با همت مردم محقق خواهد شد.


احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات دولت نهم و دهم اظهار داشت: کارهای زیادی در بخش های مختلف به ویژه در استان آذرباجان شرقی انجام شده و خدمات دولت و کارهایی که صورت گرفته در ابعاد مختلف شهری و روستایی متعدد است، اما آنچه مهم است، این است که باید ایستادگی کرد و دنبال کارها را گرفت، ان شاء الله مشکلات اقتصادی تا سه چهار ماه آینده حل می شود.


رییس جمهور با اشاره به اخلالگران نظام اقتصادی کشور تصریح کرد: یک عده دست به دست هم داده اند تا آرامش بازار را به هم بزنند، هر روز روی یک کالا کار می کنند، خطاب من به این عده از افراد و سود جویان بازار این است که زیاد به این گونه اقدامات ادامه ندهید، چراکه مردم سود سوء استفاده کنندگان را از حلقوم آنان بیرون خواهند کشید؛ امیدوارم قبل از پایان دوران ریاست‌جمهوری بتوانم به مردم بگویم که چه گذشته است.


وی مردم آذربایجان را حافظان سربلند فرهنگ، ‌عزت و شرف ملت ایران، پیشکسوتان مبارزه علیه استعمار و پیشگامان حرکت در راه توحید و عدالت معرفی کرد و گفت: ‌آذربایجان پایتخت شرف و عزت ملت ایران است، حق این است که آذربایجان از منابع، عوامل و مولفه‌های اصلی اقتدار ملی ایران زمین است.


رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود در ورزشگاه تختی تبریز با اشاره به تحولات سیاسی و تحرکات دشمنان در منطقه اظهار داشت: دشمنان به دنبال شکست در عرصه های مختلف امروز درصدد هدف تفرقه، مسلمان‌کشی و به جان هم انداختن ملت‌ها هستند.


وی با بیان این‌که شیاطین می‌خواهند ملت‌ها را درگیر جنگ‌های مصنوعی کنند، خاطرنشان کرد: آن ها به دنبال آن هستند که کینه‌ها را شعله‌ور کنند و برای خود فرصت‌های تازه‌ای جهت استعمار و چپاول منابع منطقه ای خلق کنند، در حقیقت شیطان همواره به دنبال مرزبندی و ایجاد اختلاف است.


رییس جمهور با تأکید بر این‌که علما اجازه ندهند که کینه‌ها پایدار و نهادینه شود، تصریح کرد: امروز می‌خواهند تمام ادیان را به جان هم بیاندازند. چگونه ملتی که هزاران سال با یکدیگر زندگی می‌کردند، امروز بمب می‌گذارند و این کار را به نام اسلام انجام می‌دهند آیا این غیر از توطئه مستکبرین است. در عراق و پاکستان چه خبر است؟.


احمدی نژاد با اشاره به این‌که امروز مستکبرین به بن‌بست رسیده‌اند و با ایجاد درگیری به دنبال چپاول ملت‌ها هستند، گفت: دشمنان در عراق، سوریه و سایر کشورها به دنبال تکه تکه کردن ملت‌ها هستند، با پول ملت‌های مظلوم علیه آنها توطئه می‌کنند و فرق و ادیان گوناگون را به جان هم می‌اندازند، دشمنان بدانند که امروز ملت ایران متحد ایستاده است و از حقوقش دفاع می‌کند.


وی خطاب به ملت های مسلمان منطقه گفت: اگر یک نفر به خاک و خون کشیده شود کینه‌ای می‌آورد که به سادگی قابل رفع کردن نیست. اگر آتشی که امروز در منطقه ایجاد شده گسترش پیدا کند آتش‌بیاران معرکه نیز در امان نخواهند بود. اعتماد و تکیه به شیطان اشتباه است. مستکبران دوستان خوب و وفاداری نیستند البته دوران آنها به پایان رسیده‌ است.


رییس جمهور کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کینه‌توزی دشمنان انقلاب اسلامی علیه ملت ایران اظهار داشت: دشمن برای فروش نفت کشور محدودیت ایجاد کرده است، امروز نفت را کمتر می‌خرند و پول آن را سخت می‌دهند، البته راه بر ملت ایران بسته نشده و ما به هر شکل ممکن برای رفع نیازهای پایه کشور نفت را می‌فروشیم.


احمدی نژاد از معادن به عنوان جایگزین مطمئن برای درآمدهای نفتی یاد کرد و ادامه داد: غنی‌ترین ذخایر معدنی جهان را در اختیار داریم، انشالله ما تحریم نفت را به یک فرصت تبدیل کرده و آن را در داخل کشور فعال می‌کنیم و کالاهای ساخته شده را گرانتر به خود شما خواهیم فروخت. یقین دارم ظرف 5 تا 6 ماه می‌توانیم ظرفیت‌های مختلف عرصه معدن را فعال کرده و آن را جایگزین نفت کنیم.


گفتنی است، امروز آذربایجان‌شرقی در حالی میزبان یکصد و چهارمین سفر استانی دولت و 19 نفر از اعضا کابینه است که محمود احمدی‌نژاد پیش از این به همراه هیأت دولت در قالب سفرهای استانی در تیرماه 85، آذر ماه 87 و آبان ماه 88 به این استان سفر کرده و 663  مصوبه داشته است./935/پ201/ج

ارسال نظرات