۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۶۳۲۴۳

نام نویسی بیش از 1300 جوان خوزستانی جهت ورود به حوزه علمیه

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان از نام نویسی بیش از 1300 جوان و نوجوان خوزستانی جهت ورود به حوزه علمیه خبر داد.
حجت الاسلام آلبکل ـ معاون آموزش حوزه علميه خوزستان

حجت الاسلام علی آلبکل، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به استقبال جوانان این استان از ثبت نام در حوزه علمیه اظهار داشت: زمان نام نویسی جهت ورود به حوزه علمیه تا 5 اردیبهشت ماه تمدید شد.

وی در ادامه افزود: متقاضیان جهت نام نویسی تنها تا فردا مهلت دارند برای نام نویسی در آزمون ورودی حوزه علمیه به پایگاه اینترنتی حوزه های علمیه کشور به نشانی www.howzeh-qom.com  مراجعه کنند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان گفت: طبق آخرین آمار تاکنون بیش از 1300 نفر از جوانان خوزستانی ثبت نام کرده اند که پیش بینی می شود این آمار تا پایان مهلت نام نویسی به بیش از 1500 نفر برسد.

وی با بیان این که ظرفیت پذیرش مدارس علمیه استان خوزستان، نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: سال گذشته بیش از 700 نفر جهت تحصیل وارد مدارس علمیه این استان شدند که با توجه به ساخت و افتتاح چند مدرسه علمیه جدید این آمار به بیش از 800 نفر نیز خواهد رسید.

حجت الاسلام آلبکل با اشاره به افزایش مدارس علمیه سطح دو در شهرستان اهواز اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه علمیه با ارتقای مدرسه علمیه امام صادق(ع) حصیر آباد اهواز به سطح دو موافقت کرده است.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان با بیان این که در حال حاضر سه مدرسه در اهواز به تدریس سطح دو می پردازند، خاطر نشان کرد: در شهرستان ها نیز مدارس علمیه شهرستان دزفول، شوشتر، شوش، آبادان و خرمشهر نیز سطح دو را تدریس می کنند.

وی به زمان و مکان برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه خوزستان اشاره کرد و گفت: آزمون ورودی حوزه های علمیه روز جمعه سیزدهم اردیبهشت ماه در اهواز برگزار می شود.

ششم تا دوازدهم خرداد؛ زمان امتحانات پایانی طلاب خوزستان

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به امتحانات پایانی طلاب اشاره کرد و افزود: امتحانات طلاب مدارس علمیه خوزستان از ششم تا دوازدهم خرداد ماه  برگزار می شود./9464/ت302/ع

ارسال نظرات