۲۶ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۸۶۳
مسؤول کانون های مساجد مازندران:

مساجد بسترساز خلق حماسه سیاسی در کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به نقش مساجد این استان در انتخابات، گفت: خلق حماسه سیاسی موجب عقب نشینی دشمنان از مواضع خود و بیمه شدن انقلاب اسلامی خواهد شد.
مسؤول کانون فرهنگي مساجد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد فوقی، مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران امروز در جمع مدیران کانون های مساجد مرکز استان گفت: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در جامعه از مسائل مهمی است که مسؤولان و نخبگان جامعه باید به آن توجه داشته باشند و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این زمینه نقش مهمی دارند.

 

وی با اشاره به این که مقام عظمای ولایت در سال های گذشته با شناخت دقیق شرایط و موقعیت کشور در قالب نام سال، نقشه راه و مسیر برون رفت از مشکلات پیش رو را در اختیار مسؤولان قرار دادند، افزود: در سال های اخیر دشمنان اقتصاد ایران را نشانه رفته اند و مقام معظم رهبری همواره با طرح شعارهای اقتصادی زمینه خروج کشور از مشکلات و موانع پیش رو را هموار کرده است.

 

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اضافه کرد: حماسه یعنی حضور مقتدرانه مردم در عرصه های مختلف و آنجا که ولی فقیه بر آن تاکید دارد.

 

فوقی گفت: مساجد همواره از تأثیرگذارترین مکان‌ها برای دعوت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف هستند که در انتخابات پیش‌رو نیز رسالت بسیار مهمی بر عهده دارند.

 

وی با اشاره به نقش ائمه جماعات و ائمه مساجد در انتخابات تصریح کرد: ائمه جماعات و مساجد در این انتخابات وظیفه سنگین و مهمی را بر دوش دارند و باید تلاش کنند که یک انتخابات قوی، باشکوه، و در نهایت سلامت، امنیت و دشمن شکن برگزار شود.

 

فوقی با اشاره به این که تلاش در جهت برگزاری یک انتخابات سالم و با شکوه یک وظیفه شرعی، انقلابی و ملی برای آحاد مردم به خصوص علمای ما است، گفت: مساجد در بسیج اجتماعی و برگزاری انتخابات یک نقش مهم و تاثیر گذاری را دارد و باید با حفظ قداست و معنویت مسجد در این عرصه ورود پیدا کنند.

 

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با بیان این که هر نوع حرکتی که در مساجد در ایام انتخابات برگزار می شود باید خردمندانه، آکنده از قداست و همراه با عدالت باشد، افزود: یکی از نقش های مساجد که می تواند در این انتخابات بسیار مؤثر باشد اتحاد مؤمنان است و مساجد باید با حفظ قداست و شان مسجد به صحنه انتخابات ورود پیدا کند.

 

فوقی اظهار داشت: مساجد باید از مبتلا شدن به مصادیق و دعواهای جناحی خودشان را حفظ کنند، البته امامت جماعت مساجد می توانند نظر مشورتی خود را به مردم بدهند.

 

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بیان داشت: حضور پر بصیرت مردم در همه عرصه های تأثیرگذار کشور از جمله انتخابات، مساوی با خلق حماسه های سیاسی است و این به معنای پیشرفت مردم که در سایه مردم سالاری دینی رقم می خورد.

 

فوقی عنوان کرد: با توجه به هجوم برنامه ریزی شده دشمن در این عرصه، همدلی و دوری از هرگونه تنش که نتیجه ای جز عقب افتادگی در پی ندارد، سفارش موکد مقام عظمای ولایت است.

 

وی ابراز داشت: مردم ایران اسلامی در خرداد امسال نیز همچون گذشته با بصیرت کافی به ندای مقام معظم رهبری لبیک خواهند گفت و بار دیگر در عرصه سیاسی حماسه آفرینی می کنند.

 

فوقی افزود: تحقق شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی در سال جدید نیاز به مشارکت و انسجام ملی دارد و همه باید تمام توان خود را به کار گیریم تا به این امر رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم.

 

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات 92 را ضروری دانست و تاکید کرد: حضور حماسی مردم در انتخابات امسال تحقق بخشی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص حماسه سیاسی سال 92 است./950/پ202/ب

ارسال نظرات