۱۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۶۰۹۶۵
سخنگوی دستگاه قضا خبر داد؛

تشکیل کارگروه ویژه در قوه قضاییه برای پیگیری تحقق شعار سال

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور از تشکیل کارگروه ویژه در قوه قضاییه برای پیگیری تحقق شعار امسال، نظارت بیشتر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها، کاهش کیفر زندان برای مجرمین، امکان استفاده از مرخصی برای زندانیان و مشغول شدن 1400 زندانی در سال گذشته در کارگاه‌ها خبر داد.
نخستين نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه در سال جديد نخستين نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه در سال جديد نخستين نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه در سال جديد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژ‌ه‌ای، دادستان کل کشور عصر امروز دوشنبه نوزدهم فروردین ماه در نشست خبری با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری گفت: همه ما وظیفه داریم که در خلق این حماسه نقش ایفا کنیم و اصحاب رسانه هم در این زمینه تأثیر قابل توجهی می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: ان شاءالله همه قوا و آحاد ملت در خلق این حماسه تلاش خواهند کرد و یکی از مسائل مهم در این حماسه انتخابات است که امیدواریم به فضل خدا، هوشیاری مردم و همتی که داشتند و دارند، پرشور، بانشاط، با مشارکت حداکثری و در فضای آرام و سالم صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام محسنی اژ‌ه‌ای بیان داشت: قوه قضاییه به سهم خود برای لبیک گفتن به ندای رهبری در اولین جلسه مسؤولین عالی این قوه در سال جاری بلافاصله به این موضوع پرداخت که این قوه درباره تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی چه وظیفه‌ای را می‌تواند به عهده بگیرد و در این راستا کارگروهی را تشکیل و قرار شد تا در جلسه این هفته نتیجه بیان و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

دادستان کل کشور ابراز داشت: یکی از مسائلی که در نیمه دوم سال گذشته مورد توجه و اهتمام قوه قضاییه قرار گرفت، نظارت بیشتر در زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها و کاهش کیفر زندان برای مجرمین بود البته تا جایی‌که الزام قانونی نباشد.

وی در ادامه این مطلب گفت: مقرر شد تا دادیاران ناظر زندان با هماهنگی دادسرا و دادستان نظارت و سرکشی مستقیم و بیشتری داشته باشند و این نوع سیاست  در دستور کار جدی سال 92 هم قرار گرفت اما افراد شرور، سارقین و متجاوزین به امنیت مردم جزو این دسته نیستند.

 حجت‌الاسلام محسنی اژ‌ه‌ای با اشاره به این‌که در سال گذشته 1059 نفر مشمول عفو قرار گرفتند که ممکن است برخی از این افراد مدت زندانشان تقلیل پیدا کرده باشد، اظهار داشت: ریاست قوه قضاییه مانند سنوات گذشته بخشنامه‌ای را به سازمان زندا‌ها ابلاغ کردند مبنی بر این‌که کسانی‌که در زندان وضعیت خوبی داشتند و وجودشان در بیرون موجب مفسده نیست، می‌توانند از مرخصی استفاده کنند که بیش از سی هزار نفر توانستند از این مرخصی استفاده کنند.

 دادستان کل کشور ادامه داد: اگر افرادی که از مرخصی استفاده کردند، در جهه اصلاح کار خود، اخذ رضایت شاکی و برای خانواده خود اقدامی انجام داده باشند، پس از مرخصی می‌توانند مشمول عفوهای دیگر قرار گیرند اما اگر دست به کار خلاف بزنند و یا برای جبران اقدامی نکنند، برای تخفیف مشکل‌ساز است.

وی با بیان این‌که انتظار جامعه و خانواده زندانی‌ها این بود که کسانی‌که داخل زندان هستند اگر می‌توانند به نفع خود و جامعه کاری کنند ابراز داشت: تعاون زندان‌ها در سال گذشته یک تغییر و تحولات اساسی ایجاد کرد و امیدوارند بتوانند پایه‌هایی که در سال 91 ایجاد کردند را در سال جاری به نتیجه برسانند و تعداد قابل توجهی از زندانیان را در برخی از روزها و یا ساعات هفته مشغول کار کنند که در این راستا در هشت ماه سال 91، پنجاه و هفت کارگاه ایجاد و نزدیک 1400 نفر را مشغول کار کنند./956/پ202/ج

ارسال نظرات