۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۲۲۱

دانشجویان سراسر کشور در دانشگاه شهیدان حضور یافتند

خبرگزاری رسا ـ دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور امروز با حضور در مناطق عملیاتی جنوب در دانشگاه شهیدان درس معرفت، ایستادگی و مقاومت پس دادند.
مناطق عملياتي جنوب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، در این روزها مناطق عملیاتی جنوب حس و حال عجیبی دارند و هر چه به ایام عید نوروز نزدیک می شویم، مناطق عملیاتی نیز جمعیت بیشتری را در خود می بیند.

براساس این گزارش دانشجویان سراسر کشور در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب سفر کردند و در دانشگاه شهیدان درس معرفت، شجاعت، از خودگذشتگی، ولایت مداری و مقاومت پس دادند.

این گزارش می افزاید دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور با حضور در مناطق عملیاتی جنوب یاد و خاطره دلاور مردی نیروهای اسلام در هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند و به مقام شامخ شهیدان جنگ تحمیلی ادای احترام کردند.

مسافر کربلا خوش آمدی به شهر ما

حضور دانشجویان و فرهیختگان کشور در یادمان عملیاتی شلمچه از مناطق دیگر پر رونق تر بود و روز گذشته شلمچه شاهد بازگشت پیکر 133 گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس به ایران اسلامی بود که با استقبال پر شور و باشکوه کاروان های راهیان نور به ویژه دانشجویان دانشگاه های کشور مواجه شدند.

دانشجویان با دیدن تابوت های شهیدان ایران اسلامی ندای «مسافر کربلا به شهر ما خوش آمدی» را سر دادند و با اشک و ناله ارادت و عشق خود به ساحت مقدس شهیدان را نشان دادند.

حضور در یادمان شهدای طلائیه

برخی از کاروان های دانشجویان دانشگاه های کشور به منطقه عملیاتی طلائیه سفر کردند و با قرائت فاتحه ای بر سر مزار شهدای گمنام این منطقه، به ساحت مقدس شهیدان ادای احترام کردند.

برخی از دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی با درست کردن حلقه های گروهی به سینه زنی و عزاداری در این منطقه عملیاتی پرداختند.

قرائت زیارت عاشوار، روایت گری دوران دفاع مقدس، اقامه نماز جماعت و سخنرانی مذهبی از ویژه برنامه های در نظر گرفته برای دانشجویان دانشگاه های کشور در منطقه عملیاتی طلائیه بود.

تجلیل از مقام شامخ شهید چمران در دهلاویه

دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی کشور که در قالب کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب سفر کرده اند با حضور در منطقه عملیاتی دهلاویه، یادمان شهید مصطفی چمران از رشادت ها و دلاورمردی های این شهید بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تجلیل و تقدیر کردند.

پخش کلیپی تصویری از خدمات علمی و رزمی شهید مصطفی چمران در دوران هشت سال دفاع مقدس و بازدید از نمایشگاه شهادت در یادمان دهلاویه از دیگر برنامه های کاروان های راهیان نور دانشجویی در این منطقه بود.

گفتنی است کاروان های راهیان نور دانشجویان کشور از شهرهای تبریز، مازندران، قم، تهران، قزوین، خوزستان و دیگر استان های کشور به منظور تجدید قوای معنوی و تحصیلی در مناطق عملیاتی جنوب حضور یافتند و یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

قابل ذکر است حضور در مناطق عملیاتی شهدای هویزه، هورالعظیم، رفیع، پادگان دوکوهه، یادمان فتح المبین و مسجد جامع خرمشهر از دیگر برنامه های کاروان های دانشجویی راهیان نور در استان خوزستان است./9461/پ202/ع

ارسال نظرات