۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۶۰۱۷۴

تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه ایران

خبرگزاری رسا _ سناریوی نخ نما شده علیه کشورمان در حالی پس از مدتها دوباره توسط بی بی سی مطرح می شود که، وزارت کشور یمن ضمن تکذیب آن، از انتشار این خبر دروغ، عذرخواهی کرد.
تکرات ادعاهاي نخ نما شده عليه ايران

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: محمد خزاعی نماینده ایران در سازمان ملل متحد، این اتهام را که ایران به یمن و سومالی سلاح ارسال کرده، رد کرده است.


بی بی سی در ادامه مدعی شد که حدود دو ماه پیش اعلام شد، یمن یک کشتی حامل تجهیزات ایرانی را توقیف کرده است.

بی بی سی در حالی مدعی توقیف کشتی ایرانی است که، پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور یمن، خبری را که پیشتر درمورد توقیف یک کشتی حامل سلاح منتشر کرده بود، تکذیب کرده است.

سپس وزارت کشور یمن با انتشار اطلاعیه‌ای که متن آن در رسانه‌های بین‌المللی منتشر شد، ضمن تکذیب این خبر از انتشار این خبر دروغ عذرخواهی کرده و انتشار آن را غیرعمدی توصیف کرد.


گفتنی است سناریو نخ نما شده علیه کشورمان که بعد از مدتها دوباره توسط بی بی سی مطرح شده، توسط آمریکا کلید خورده  است، تا جایی که  قبل از هر گونه اظهار نظر  مقامات کشور یمن در این مورد، آمریکایی ها اظهار نظر کردند و حتی برخی از روزنامه های وابسته به دولت های غربی، مدعی شدند این کشتی اساسا در آب های بین المللی بوده است و آمریکایی ها آن را تحویل یمنی ها داده‌اند./9161/خ

ارسال نظرات