۰۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۵۸۲۴۵
استاد حوزه و دانشگاه:

موضع انفعالی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان به صلاح کشور نیست

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صدیق گفت: اگر دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی و هویتی جوانان ایران اسلامی هستند و بیشترین تمرکز خود را بر دانشگاه ها دارند، نباید موضعی انفعالی در برابر هجمه آنان اتخاذ کرد.
فرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی صدیق، مدیر فرهنگی منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی امروز در کارگاه آموزشی اخلاق فعالان فرهنگی این منطقه با تأکید بر این‌که اخلاق بزرگترین ثرورت هر انسان محسوب می شود، اظهار داشت: یکی از مهم ترین مؤلفه‌ها برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، توجه به ترویج مکارم اخلاقی است.

 

وی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ قرآنی در دانشگاه ها مهم ترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، خاطرنشان کرد: اگر دشمنان به دنبال استحاله فرهنگی و هویتی جوانان ایران اسلامی هستند و بیشترین تمرکز خود را بر دانشگاه ها دارند، نباید موضعی انفعالی در برابر هجمه آنان اتخاذ کرد.

 

حجت الاسلام صدیق برگزاری چنین محافلی را در پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی و اهداف انقلاب اسلامی مهم دانست و تصریح کرد: آگاهی فعالان فرهنگی از مواضع خصمانه دشمنان نظام، بایستی به روز بوده و تمامی برنامه های فرهنگی، بصیرتی و اخلاقی می تواند نسبت به تغییر مواضع دشمنان طرح ریزی شود.

 

مدیر فرهنگی منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت افزایش اطلاعات، دیدار و ملاقات مدیران و کارشناسان واحدها با یکدیگر، استفاده از تجربه های واحدها به عنوان ثمرات این نشست ها و تلاش همه جانبه مسوولان دفاتر فرهنگ اسلامی دانشگاه ها در حوزه فرهنگ معنوی تأکید کرد.

 

وی در پایان پیشنهاد برگزاری گردهمایی اساتید قرآن دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه 13 کشور را مطرح کرد و گفت: حضور مدیران و کارشناسان در کارگاه هایی که از طرف سازمان مرکزی و منطقه برنامه ریزی شده برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی مسؤولان مربوطه مهم است، از این رو انتظار داریم حضوری فعال در چنین نشست هایی داشته باشند.

 

فعالیت تبلیغی 51 روحانی در مدارس شهرستان اهر

 

حیدر پورسلیمان، مدیر آموزش و پرورش اهر نیز در کارگاه آموزشی اخلاق فعالان فرهنگی این منطقه از کسب رتبه نخست کشوری فعالیت‌های امر به معروف و نهی از منکر توسط مدیریت آموزش و پرورش اهر خبر داد و گفت: 14 مدرسه قرآنی در این شهرستان فعالیت دارد که از این تعداد چهار مدرسه به صورت تخصصی در مقطع ابتدایی است.

 

وی همچنین با اشاره به فعالیت تبلیغی 51 روحانی در مداری اسن شهرستان گفت: به سبب کمبود روحانی و مبلغ حوزوی در بقیه مدارس شهری و روستایی نماز جماعت توسط همکاران فرهنگی در مدارس اهر اقامه می شود./935/پ203/س

ارسال نظرات