۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۵۶۵۲۸
مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر:

دشمن درصدد نفوذ اندیشه‌های لیبرالیستی در جامعه دینی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان این که انقلاب اسلامی ایران دو جریان و تفکر حاکم بر جهان یعنی لیبرالیسم و مارکسیسم را به بن بست کشاند، گفت: امروز نیز تلاش دشمنان برای نفوذ اندیشه های لیبرالیستی در جامعه دینی مشهود است که باید هوشیار بود.
حجت الاسلام روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر، امروز در جمع طلاب و روحانیان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان با بیان این که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دو جریان و تفکر حاکم بر جهان یعنی لیبرالیسم و مارکسیسم را به بن بست کشاند، گفت: امام خمینی(ره) با رهبری یک نهضت عظیم دینی یک تحول بزرگی در جهان به وجود آورد.

 

وی با بیان این که برخی تا قبل از پیروزی انقلاب دوران اسلام گرایی را تمام شده می دانستند، خاطرنشان کرد: اما پیروزی انقلاب اسلامی همه نقش های دشمنان را خنثی کرد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که عده ای دین اسلام را مانع توسعه و پیشرفت می دانستند، خاطرنشان کرد: اما نظام مقدس جمهوری ثابت کرد که دین می تواند زمینه ساز تعالی و سعادت انسان ها شود.

 

مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان این که امام خمینی(ره) در شرایطی رهبری یک نهضت عظیم را بر عهده گرفته بودند که دنیا دین را مانع تحرک و پویایی می دانستند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات سیاسی دنیا تغییر داد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که دشمنان نظام پس از پیروزی انقلاب همه توان خود را در جهت ترویج اندیشه های غیر اسلامی در جامعه به کار گرفتند، بیان داشت: ملت های مسلمان باید هوشیار باشند تا مانع از نفوذ افکار غربی در جامعه دینی شوند.

 

مسؤول بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر با بیان این که امام راحل همواره اندیشه های غربی را خطر بزرگی برای ارزش های دینی می دانستند، ادامه داد: امروز نیز تلاش دشمنان برای نفوذ اندیشه های لیبرالیستی در جامعه دینی مشهود است که باید هوشیار بود.

 

وی با بیان این که اندیشه های لیبرالیستی یک خطر بزرگی برای اندیشه های دینی است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که لیبرالسیم مستقیم به جنگ با اسلام نمی آید.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که دشمنان برای نفوذ اندیشه های لیبرالیستی از هر روزنه و ابزاری استفاده می کند، بیان داشت: آحاد جامعه باید هوشیار باشند چون غرب می خواهد به هر نحوی این اندیشه های منحرف را در میان جامعه ترویج کند.

 

وی ایجاد تفرقه میان امت اسلامی با سوء استفاده از اندیشه های ناسیونالیستی را یکی از ترفندهای دشمنان در میان امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مدافعان اندیشه های لیبرالیستی اندیشه های اسلام ناب را مانع رسیدن آنها به اهداف و نقشه های شوم خود می دانند./950/پ202/س

 

ارسال نظرات