۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۵۶۳۲۲
استاندار آذربایجان‌شرقی:

روحانیت نقش محوری در پیروزی و تداوم انقلاب داشته است

خبرگزاری رسا ـ علیرضابیگی با اشاره به نقش روحانیت در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روحانیت پس از انقلاب نیز حافظ آرمان‌ها و ارزش های اصیل انقلاب بوده است.
احمد عليرضا بيگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌‌شرقی، شب گذشته در یادواره شهدای کمیته انقلاب اسلامی که با حضور نیروهای سابق این نهاد در استان های آذربایجان شرقی و غربی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، به تشریح نقش شهدای کمیته در تداوم انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: شهدای کمیته جزو مظلوم‌ترین شهدای انقلاب محسوب می شوند.

 

وی با بیان این‌که مجاهدت شهدای کمیته انقلاب اسلامی در پس از پیروزی نهضت در سال 57 موجب قوام و استحکام پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی شد، خاطرنشان کرد: این نهاد مصداق بارز برقراری امنیت مردم بود که ایجاد و راه اندازی آن از سوی امام خمینی(ره) درایت و تیزبینی آن بزرگوار را نشان می دهد.

 

علیرضابیگی با تأکید بر این‌که روحانیت نقش مهمی در ایجاد و تقویت کمیته ها داشته است، افزود: به جرأت می توان اذعان کرد که روحانیان و فعالان کمیته انقلاب اسلامی به اهداف و آرمان انقلاب اسلامی دلدادگی داشتند و تا پای جان و نثار آخرین قطره خون خود مقابل جریان‌های مختلف ضدانقلاب ایستادگی کردند.

 

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش روحانیت در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روحانیت پس از انقلاب نیز حافظ آرمان‌ها و ارزش های اصیل انقلاب بوده است، چنانکه مصداق روشن این نهاد بصیرت‌بخش رهبر فرزانه انقلاب اسلامی هستند که با رهنمودهای داهیانه خود همواره مایه یأس و ذلالت برای دشمنان نظام بوده‌اند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آفت بزرگ انقلاب اسلامی فراموش کردن آرمان و هدف شهدا است، ادامه داد: انقلاب اسلامی آنگونه که امروز مشاهده می کنیم به دست ما نرسیده است، نسل جوان باید بداند که مراحل سخت و نفس گیری را سپری کرده ایم تا امروز شاهد عزت و اقتدار نظام اسلامی باشیم.

 

بیگی با اشاره به این‌که شهدای کمیته انقلاب اسلامی آرمان و هدفی جز آرمان و هدف امام راحل و اسلام ناب محمدی(ص) نداشتند، اظهار داشت: شهدای کمیته انقلاب اسلامی بسیار مظلوم واقع شده اند، این در شرایطی است که شهدای این نهاد بیشترین جانفشانی در مقابله با جریان‌های معاند داشته‌اند، کمیته ها توانستند در برابر شرارت ضد انقلاب مقاومت کنند.

 

گفتنی است، در پایان این یادواره که با حضور نیروهای این نهاد سابق در استان های آذربایجان شرقی و غربی همراه بود، از تمبر یادبود شهدای کمیته انقلاب اسلامی استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رونمایی شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات