۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۱۵۵۱۷۴
عضو فراکسیون روحانیت مجلس:

برخورد شعاری با بودجه فرهنگی توجیه‌پذیر نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از چگونگی اختصاص بودجه فرهنگی در کشور انتقاد کرد.
حجت الاسلام محمدرضا باقري بنابي، نماينده مردم بناب

به گزارش خبرگزاری رسا از بناب به نقل از دفتر ارتباط مردمی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی با بیان این‌که همیشه در خصوص اختصاص بودجه به ویژه برای انجام امور فرهنگی کشور به صورت شعاری برخورد می‌شود، افزود: بودجه مورد نیاز برای اختصاص به امور فرهنگی امسال باید توسط دولت به صورت شفاف و از منابع اعتباری ردیف بودجه سال 92 و هدفمندی یارانه‌ها و از ردیفی که برای کمیسیون فرهنگی مجلس قابل تحقیق باشد، اعلام شود.

 

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص لزوم پیش‌بینی سهم ویژه‌ای از بودجه کشور در سال 92 برای مسائل فرهنگی کشور اظهار داشت: آنطور که باید به این موضوع به صورت جدی پرداخته نمی‌شود.

 

وی افزود: امسال دولت به رشته‌های مختلف فرهنگی کشور از جمله ورزش، حوزه‌های علمیه و ... یک درصد کل بودجه را اختصاص داده و گفته بود که تاکنون 18 درصد این بودجه اختصاص داده شده را برای انجام امور فرهنگی کشور پرداخت کرده است.

 

حجت الاسلام باقری‌بنابی تصریح کرد: البته این اتفاق در عمل اجرایی نشده و اینکه سهمی از محل بودجه یارانه‌ها در سال 92 به این مهم اختصاص داده شود، هنوز مشخص نیست.

 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بودجه مورد نیاز به امور فرهنگی امسال باید توسط دولت و به صورت شفاف از منابع اعتباری ردیف بودجه سال 92 و هدفمندی یارانه‌ها و از ردیفی که برای کمیسیون فرهنگی مجلس قابل تحقیق باشد، اعلام شود./935/د102/س

ارسال نظرات