۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶
کد خبر: ۱۵۴۷۰۷

ساختار انتخابات رژیم اشغالگرقدس

خبرگزاری رسا _ انتخابات مجلس اسرائیل ( کنیسه ) هر چهار سال یکبار بر گزار می شود، بر اساس قانون هر فرد بالای 18 سال می تواند در این انتخابات شرکت کند و در آن به احزاب باید رای بدهد نه به افراد,حزبی که به او رای می دهند نماینده آن فرد در پارلمان شناخته می شود. در این انتخابات، کل اسرائیل یک حوزه انتخابیه است.
اسراييل

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، انتخابات مجلس اسرائیل ( کنیسه ) هر چهار سال یکبار بر گزار می شود، بر اسا قانون هر فرد بالای 18 سال می تواند در این انتخابات شرکت کند و در آن به احزاب باید رای بدهد نه به افراد,حزبی که به او رای می دهند نماینده آن فرد در پارلمان شناخته می شود. در این انتخابات، کل اسرائیل یک حوزه انتخابیه است.


کنیسه اسرائیل 120 کرسی دارد که بر اساس درصد آراء احزاب,بین آنها تقسیم می شود و هر حزب برای به دست آوردن یک کرسی در مجلس این کشور باید حداقل 2% از کل آراء را بدست آورده باشد.
در اسرائیل انتخابات میان دوره ای در پی فوت یا استعفای یکی از اعضاء برگزار نمی شود بلکه در این موارد فردی که در سلسه مراتب آن حزب,بالاترین جایگاه را پس از او داراست جانشین وی می شود.
8 روز پس از برگزاری انتخابات نتایج آن اعلام می شود و دوهفته پس از اعلام نتایج نخستین جلسه مجلس با ریاست مسن ترین نماینده برگزار می گردد و برای تعیین اعضای هیئت رئیسه رای گیری می شود.


در اسرائیل رییس دولت از طریق انتخابات مستقیم انتخاب نمی گردد، بلکه رییس جمهور اسرائیل بعد از مشورت با نمایندگان احزاب، یکی ازاعضای کنیسه را برای تشکیل دولت معین می کند و معمولا این فردکه نخست وزیر اسرائیل می شود رییس حزبی است که بیشترین تعداد نماینده را در کنیسه دارد و یا رهبر ائتلافی که بیش از 60 کرسی را در کنیسه در اختیار دارد میباشد.

برای اینکه دولت رای کافی برای انجام وضایفش به دست آورد باید دست کم حمایت61 عضو از 120 عضو کنیسه را در اختیار داشته باشد.
در تاریخ اسرائیل تاکنون همیشه چنین بوده است که یک حزب ناگزیر از ائتلاف با سایر احزاب بوده است تا آراء کافی برای تشکیل دولت را به دست آورد.
حزب پیروز 28 روز برای تشکیل دولت فرصت دارد و این مدت با حکم رییس جمهور تا دوهفته قابل تمدید است و همین ساختار حکومتی یکی از مواردی است که نشان می دهد تمامی مردم اسرائیل در جنایات رژیم اشغالگر قدس سهیم هستند./9161/خ

 

ارسال نظرات