۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۵۳۸۸۹
امام جمعه قم:

ورود اختلاف سلیقه‌ها در انتخابات مردم را دلسرد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم ‌گفت: دیدگاه‌های خاص و اختلاف سلیقه‌ها نباید در روند انتخابات ورود یابد چراکه مردم را نسبت به حضور گسترده در این عرصه دلسرد می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي امام جمعه قم و توليت آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (س)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، در دیدار اسماعیل زارعی‌کوشا، فرماندار قم که در دفتر امام جمعه قم برگزار شد، در سخنانی به دهه فجر و ضرورت گرامیداشت این ایام اشاره کرد و گفت: دهه فجر، عیدی است که دارای رنگ الهی، ملی و ایرانی است.

وی در ادامه افزود: ملت ایران توانستند با ایمان به خدا و پیروی از ولایت، انقلابی را در جهان به وجود آورند که جهانیان حسرت آن را می‌خورند و تلاش می‌کنند خود را به آن برسانند.

اعتقاد به ولایت سرلوحه حرکت‌ها علیه استکبار باشد

تولیت آستان مقدس قم با بیان این‌که اعتقاد به ولایت، آنگونه که در ایران اسلامی قرار دارد، در کشورهای دیگر مشاهده نمی‌شود، افزود: اگر اعتقاد به ولایت حضرت ولی عصر(عج) و اعتقاد به مرجعیت در زمان غیبت امام معصوم در قلوب مردم نفوذ کند و به آن نیز عمل کنند، به سعادت می‌رسند و بر اساس وعده الهی، نصرت خدا نیز شامل حال آنها می‌شود.

وی با ضروری دانستن برگزاری جشن‌ها و آیین‌های دهه مبارک فجر به صورت مردمی، اظهار داشت: از جمله حرکت‌های مردمی در اعیاد اسلامی، نیمه شعبان است؛ این روز می‌تواند الگوی خوب و مناسبی را در پیش روی ما قرار دهد تا مردم وارد صحنه شده و یوم‌الله 22 بهمن را گرامی بدارند.

حضور گسترده در انتخابات ضروری است

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه با اشاره به نزدیکی دوره جدید انتخابات ریاست جمهوری در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم که این انتخابات به خوبی و باشکوه‌تر از دیگر انتخابات برگزار شود و مردم به صورت گسترده در آن شرکت کنند.

وی با تأکید بر این‌که نباید اختلاف سلیقه‌ها در مسأله انتخابات ریاست‌جمهوری تأثیرگذار باشد، ادامه داد: نباید نظرها و دیدگاه‌های خاص در روند انتخابات ورود یابد چرا که احتمال دارد مردم را نسبت به حضور گسترده در این عرصه دلسرد کند.

امام جمعه قم در ادامه با بیان این‌که رد صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری به معنی زیر سؤال رفتن سایر توانایی‌ها و شایستگی‌های اشخاص نیست، ادامه داد: مردم باید با دلگرمی در این انتخابات شرکت کنند و مسؤولان نیز بدانند که عملکرد آن‌ها در دلگرمی مردم برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری نقش بسزایی دارد.

مردم، بالاترین خدمات را به نظام داشتند

وی تصریح کرد: همواره افرادی در جامعه هستند که اگر تمام امکانات و خدمات را نیز به آن‌ها بدهند، هیچگاه راضی نمی‌شوند، از این رو مسؤولان باید عامه مردم را در خدمت‌رسانی مد نظر داشته باشند، چراکه این‌ها کم‌ترین انتظارات را دارند و در صورت نیاز، بالاترین و حساس‌ترین خدمت‌ها را ارائه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که این افراد در تمامی مقاطع حساس در صحنه بودند و آماده جان‌فشانی هستند، افزود: همچنین برنامه‌های اجرایی کشور باید با نگاه به مؤمنان باشد؛ اگر کارها در جهت ایمانی باشند، خداوند نیز امور را درست می‌کند.

شایان ذکر است، در ابتدای این دیدار، اسماعیل زارعی‌کوشا، فرماندار قم گزارشی از برنامه‌های انجام شده و فعالیت‌های پیش رو را ارائه داد./997/د102/ج

ارسال نظرات