۲۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۵۳۳۹۸

گردهمایی ائمه جماعات مساجد تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جماعات مساجد تبریز با هدف بررسی نقش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف برگزار شد.
حجت الاسلام علي حاجي زاده، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی حاجی‌زاده، امام جمعه موقت تبریز صبح امروز در گردهمایی ائمه جماعات مساجد تبریز اظهار داشت: امروز دشمن با پرچم اسلام و قرائت آیات قرآنی به جنگ با مسلمانان آمده است، باید هوشیار بود و بصیرت لازم برای شناخت دوست از دشمن را کسب کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی فتنه‌ها جامعه را در بر می گیرند و عده‌ای دچار عدم شناخت امام خود می شوند، چنانکه در جریان فتنه 88 دشمنان و فتنه‌گران با شعار قانون‌گرایی آشوب‌های خیابانی راه انداختند و خود قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقض کردند.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با بیان این‌که در طول تاریخ هرگاه مردم از روحانیت اصیل، مبارز و رهبری ولایت فقیه دور افتاده‌اند، دشمنان بر کشور غالب شده‌اند، گفت: در تاریخ معاصر دیدیم ملت وقتی از مسیر آیت الله کاشانی منحرف شده و پشت به روحانیت کردند، به گرفتاری‌هایی دچار شدند که در نهایت نواب صفوی‌ها را تیرباران کردند.

 

امام جمعه موقت تبریز آگاهی، خودسازی، جامعه سازی و سبقت در ولایت‌مداری را شروط لازم برای سعادت جامعه بشری دانست و گفت: هدف اصلی دشمن در آستانه انتخابات سال آینده، بدبینی مردم به نظام اسلامی و در نهایت خدشه‌دار کردن چهره ولایت فقیه است، با چنین اوصافی رسالت مهم روحانیت به مراتب حساس‌تر از گذشته است.

 

وی تصریح کرد: باید دانست که چرا ولایت فقیه این قدر دشمن دارد، به اذعان یکی از تحلیلگران برحسته غربی، اگر جهان به همین مسیر که دارد، ادامه دهد، دیری نخواهد شد تا کل دنیا را شیعیان خواهند گرفت، از این رو تمام تلاش استکبار جهانی خدشه‌دار کردن چهره اصیل شیعه و ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام حاجی‌زاده با اشاره به این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه از راه‌های مختلف برای براندازی نظام ولایی به میدان آمده است، خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که رمز اصلی پیروزی ملت ایران بر زیاده‌خواهی های نظام مستکبر غربی بهره‌مندی امت از رهنمودهای ولایت بوده است.

 

امام جمعه موقت تبریز در پایان خواستار همت بیش از پیش روحانیت در ترویج فرهنگ وقف شد و خاطرنشان کرد: متأسفانه موقوفات مظلوم واقع شده‌اند، برای احیای این سنت حسنه همت جمعی نیاز است، آشناترین قشر نسبت به اهمیت این مسأله روحانیان هستند که انتظار می‌رود به رسالت ذاتی و شرعی خود عمل کنند./935/پ202/ب

ارسال نظرات