۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۱۵۰۵۱۳
دیروز در قم؛

امتحانات نواقصی حوزه علمیه قم آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ امتحانات نواقصی(موردی) سطوح عالی حوزه علمیه در پایه‌های هفتم تا دهم حوزه از، دیروز 29 آذر ماه آغاز شد.
امتحانات نواقصی حوزه علمیه قم آغاز شد
حجت‌الاسلام محمدعلی نظری، مدیر امتحانات حوزه علمیه استان قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: امتحانات نواقصی(موردی) سطوح عالی حوزه علمیه در پایه‌های هفتم تا دهم حوزه از، دیروز 29 آذر ماه آغاز شد.
وی با بیان این که این امتحانات به منظور تسهیل و رفع مشکل برخی طلاب و امکان شرکت در پایه بالاتر برگزاری امتحانات نواقصی سطوح عالی شامل پایه‌های هفتم تا دهم حوزه برگزار می شود، اظهار داشت: این امتحانات در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم در حال برگزار است.
این مسوول حوزوی گفت: با توجه به این که در حال حاضر فصل درسی حوزه است و طلاب در حال تحصیل و فراگیری علوم حوزوی هستند و امکان برگزاری امتحانات در روزهای شنبه تا چهارشنبه ممکن نیست، از‌ این‌رو امتحانات را در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌کنیم.
وی خاطر نشان کرد: امتحانات در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه تاریخ های 29 و 30 آذر ماه و 1 ، 6 ، 7 و 8 دی ماه 91 طبق برنامه امتحانی اعلام شده برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام نظری خاطر نشان کرد: طلابی که دارای کد محل تحصیل 529 و 530 حوزه علمیه هستند می‌توانند در این آزمون‌ها جهت رفع مشکل نواقصی درسی خود شرکت کنند.
وی یادآور شد: سؤالات امتحانات فقه، اصول و فلسفه مطابق هر یک از محدوده امتحانی نیم سال اول و دوم و سایر دروس از تمام محدوده مطابق جدول اعلام شده خواهد بود.
این مسؤول حوزوی تصریح کرد: افرادی که در دروس فقه و اصول سال گذشته و قبل از آن شرکت کرده و حضور آنان از سوی استاد شناخته شده تایید شود، نمره قبولی آنان 12 و در غیر این صورت 16 بوده و نمره قبولی سایر دروس 12 است.
وی گفت: طبق برنامه اعلام شده قبلی، نتایج این امتحانات از روزهای 16 دی ماه به صورت اینترنتی از طریق سایت معاونت آموزش حوزه اعلام خواهد شد، اما از طلاب عزیز درخواست داریم اگر خدای نکرده به دلیل برخی مشکلات فنی این نتایج با تاخیر اعلام شده، کمی صبوری کنند.
حجت الاسلام نظری اظهار داشت: از طلاب عزیز درخواست داریم از مراجعه حضوری که سبب کاهش بازدهی کار می شود جلوگیری کنند و صبر به خرج دهند تا برنامه ها به صورت رسمی و اینترنتی به آن ها ابلاغ شود.
وی افزود: طلاب می‌توانند برای مشاهده نتایج این امتحانات از 16 دی ماه به بعد به سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به نشانی www.howzeh-qom.com مراجعه کنند./917/ت302/ن
ارسال نظرات