۰۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
کد خبر: ۱۴۸۰۴۱
حجت الاسلام صمدی آملی:

عبرت های عاشورایی در جامعه تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام صمدی آملی با اشاره به این که عبرت های بسیاری در حماسه والای عاشورا قرار دارد که باید برای همگان تبیین شود، خاطرنشان کرد: جامعه بشری امروز نیازمند حرکت در مسیر نورانی اباعبدالله الحسین(ع) و استفاده از سیره عملی این امام همام در برنامه های زندگی خود است.
حجت الاسلام صمدي آملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام داودصمدی آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جمع کارکنان نیروی انتظامی شهرستان آمل با بیان این که عبرت ها و درس های قیام عاشورا را باید بشناسیم و در راستای آن تفکر و تدبر کنیم، گفت: باید راه سرور و سالار شهیدان را بدانیم و در راستای آن حرکت کنیم.

 

وی با اشاره به این که عبرت های بسیاری در حماسه والای عاشورا قرار دارد که باید برای همگان تبیین شود، خاطرنشان کرد: جامعه بشری امروز نیازمند حرکت در مسیر نورانی اباعبدالله الحسین(ع) و استفاده از سیره عملی این امام همام در برنامه های زندگی خود است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قیام امام حسین(ع) به عنوان یکی از تاثیرگذار ترین حوادث تاریخ دین مبین اسلام است، گفت: رویدادها و نهضت های گوناگونی در طول تاریخ به وقوع پیوسته است ولی با گذشت زمان به فراموشی سپرده شدند. 

 

وی با تاکید بر این که حماسه عاشورا به عنوان الگویی ارزنده است که باید در راستای حفظ و حراست آن تلاش شود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) و یارانشان با شجاعت و ایثار در برابر ظلم و ستم ایستادند و نام خود را برای همیشه اعصار در تاریخ به یادگار گذاشتند. 

 

حجت الاسلام صمدی آملی با اشاره به این که آزادی خواهی قیام عاشورا به عنوان پیامی ارزنده برای همگان است، خاطرنشان کرد: تا انسان در این کره خاکی وجود دارد از این قیام به عنوان منبعی ارزنده الهام گرفته خواهد شد. 

 

استاد حوزه و دانشگاه  با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این است که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

وی با اشاره به این که انسان باید تهذیب نفس در زندگی داشته باشد تا بتواند به مراتب والا دست یابد، خاطرنشان کرد: آدمی باید راه های دستیابی به درجات عالیه انسانی را بداند تا بتواند با استعانت از آن سعادت دنیوی و اخروی خویش را تامین کند.

 

حجت الاسلام صمدی آملی با تاکید بر این که کسب مال و روزی حلال تاثیر شگرفی در زندگی انسان دارد که باید به این امر مهم توجه نماید، گفت: باید روزی حلال را به سر سفره های خود بیاوریم که امری بسیار نیکو است و تاثیرات اساسی در زندگی انسان دارد./950/پ202/ب

ارسال نظرات