۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۱۴۷۱۶۸
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

برخی در داخل کشور همدست آمریکا در جریان تحریم شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ مفسر قرآن با اشاره به ضرورت پندآموزی از حادثه کربلا و احیای فضائل اخلاقی مانند ایثار در جامعه تاکید کرد و گفت: اکنون تحریم از طرف آمریکاست ولی برخی از هم وطنان خودمان همدست آمریکا شدند و به مردم رحم نمی‌کنند.
حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به این که ایام عزاداری امام حسین به نوعی یک صله رحم محسوب می‌شود، گفت: در این ایام همه در یک خط، بدون توجه به حزب قرار دارند، در هیچ جای دنیا چنین نیست که از بزرگان تجلیل نشود تنها وهابیت به برگزاری یادبودها و تجلیل از بزرگان اهمیتی نمی‌دهد.
وی افزود: در قرآن هم آمده که به پیامبر صلی الله علیه و آله دستور می‌دهد از حضرت ابراهیم یاد آور و به زنان هم دستور می‌دهد که حضرت مریم را به یاد آورند.
مفسر قرآن کریم بیان داشت: کربلا هم یک مدرسه و دانشگاه است که فارالتحصیل 13 ساله آن در مسائل سیاسی حضرت قاسم بود که زندگی در حکومت جور را قبول نکرد و شهادت برایش شیرین تر از عسل بود.
وی ادامه داد: کربلا صحنه مدیریت بحران یک زن داغ دیده است که با هفتاد و دو نفر آمده و اکنون با اسرار برمی‌گردد، باید نماز شب بخواند، سخنرانی کوبنده در قصر ابن زیاد و یزد داشته باشد و از بیماران و مجروحان هم پرستاری کند، با همه اینها مدیریت حضرت زینب(س) در این جریان بی نظیر است.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از این که اصول دین از نظر مردم امروز خوراک، پوشاک و مسکن است گفت: در کربلا نه تنها خوراک بلکه آب هم نبود، نه تنها پوشاک بلکه کفن هم نبود و نه مسکن بلکه خیمه‌ها را هم سوزاندند، آنجا فقط عزت مطرح بود، «والعاقبه للمتقین» تئوری قرآن است که امام حسین(ع) که به ظاهر شکست خورده جنگ بود الان با این عظمت از او یاد می‌شود و از معاویه و یزد جز نامی باقی نمانده است.
وی افزود: اینها نشان می‌دهد که ما هم باید کاری کنیم، حداقل به هم رحم کنیم، ایثار را در جامعه احیا کنیم، تحریم از طرف آمریکاست ولی برخی از هم وطنان خودمان همدست آمریکا شدند و به هموطنان خودشان رحم نمی‌کنند، تجاوز تجاوز است چه تجاوز نظامی باشد چه تجاوز به حریم دیگران حتی با دود سیگار.
مفسر قرآن کریم گفت: مبلغان در این ایام باید دلسوزی، سوز و البته معرفت داشته باشند، قرآن می‌فرماید اشک باید بر اساس شناخت باشد.
وی کم محتوایی مجالس عزا را آفت آن برشمرد و بیان داشت: عزادار وقتی از مجلس سوگواری برمی‌گردد باید از نظر معرفتی به یک رشدی رسیده باشد. حضرت امام خمینی(ره) بیان داشتند: عزاداری‌ها به گونه ای نباشد که باعث وهن دین و شیعه شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: امام حسین(ع) برای دو رکعت نماز با 35 کلمه 30 تیر را به جان خرید، پس عزادار امام حسین(ع) هم باید به نماز اهمیت بدهد./916/پ202/ع
ارسال نظرات