۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۴۷۰۶۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

عاشورا ریشه در ولایت‌مداری دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که عاشورا ریشه در ولایت‌مداری دارد، گفت: امام حسین (ع) برای زنده کردن فلسفه امامت و زنده شدن دین خدا قیام کرد.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه مازندران امروز در دیدار روحانیان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی استان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم با بیان این که نهضت عاشورا یک مسأله فرا زمانی است و تا قیامت ادامه خواهد داشت، گفت: اگر در روز عاشورا شخصیت حقیقی امام حسین (ع) را به شهادت رساندند شخصیت حقوقی ایشان زنده است چون محرم و عاشورا زنده است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمنان اسلام ناب با شهادت امام حسین‌(ع) می خواستند امر به معروف و نهی از منکر را نیز محو کنند، بیان داشت: با وجود همه این تلاش‌ها این فریضه دینی هر روز تقویت می شود؛ چراکه امام حسین (ع)معروف علمی و عینی بود.

 

وی با بیان این که عاشورا ریشه در ولایت‌مداری دارد، گفت: امام حسین (ع) برای زنده کردن فلسفه امامت و زنده شدن دین خدا قیام کرد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که در حق ائمه اطهار بعد از وفات پیامبر خیانت شد، بیان کرد: بزرگ‌ترین خیانت به اسلام بعد از پیامبر همان سپردن حکومت به افراد فاقد صلاحیت بود و همه مصائب شیعه نیز از همان روز رقم خورد.

 

آیت الله طبرسی تشریح واقعی قیام امام حسین (ع) را رسالت امروز جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امام حسین (ع) در برابر خیانت‌های یزید سکوت می‌کرد اسلام زیر سوال می‌رفت.

 

وی با اشاره به جنایت برخی سران کشورهای اسلامی بیان کرد: برخی سران به ظاهر مسلمان جنایت‌هایی را در کشورهای اسلامی و در جهان انجام می‌دهند. این ها یزید مجسم هستند.

 

آیت الله طبرسی در ادامه با اشاره به ولایت‌مداری مردم ایران اسلامی بیان داشت: مردم ایران در حال حاضر در صف معروف قرار دارند و ما روحانیان وظیفه داریم این ولایت و امامت که به برکت قیام امام خمینی(ره) و خون پاک شهیدان در جهان ساری و جاری شد را حفظ کنیم./950/ پ202/ب

ارسال نظرات