۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۴۰۸
آیت الله شبستری:

فرهنگ‌محوری دنیای سیاست و اقتصاد را سامان می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز فرهنگ را زیربنای توسعه سایر بخش‌ها دانست و گفت: اگر فرهنگ جامعه‌ای اصلاح شود، اقتصاد، سیاست و اخلاق آن جامعه سامان خواهد یافت.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به نامگذاری چهاردهم آبان ماه به عنوان روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: در شرایطی که استکبار جهانی نهایت تلاش خود را برای ترویج فرهنگ مبتذل غرب در جوامع اسلامی دارد، بی توجهی و غفلت از ترویج فرهنگ دینی غیرقابل قبول است.

 

وی فرهنگ را زیربنای توسعه در دیگر بخش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: حقیقت آن است که صدور ارزش‌ها و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی تنها با گسترش فرهنگ دینی محقق می شود، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند کار فرهنگی هستیم.

 

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که اهمیت کار فرهنگی کمتر از اقتصاد نیست، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ جامعه‌ای اصلاح شود، اقتصاد، سیاست و اخلاق آن جامعه سامان خواهد یافت، از این رو نیازمند کار فرهنگی در تمامی عرصه‌ها هستیم، ضمن این‌که بر اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم تأکید داریم.

 

وی بر ضرورت و اهمیت کار فرهنگی از دیدگاه مبانی اسلامی اشاره کرد و با اشاره به نقش و کارکرد شورای فرهنگ عمومی استان رد ارتقای شاخص‌های فرهنگی منطقه اظهار داشت: مسائل مطرح شده در جلسات شورای فرهنگ عمومی همواره منطبق بر عقاید مذهبی و آداب و رسوم اسلامی است.

 

آیت الله شبستری گفت: این شورا مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و فضای فرهنگی کشور را رصد می کند و مصوبات آن در راستای ارتقا، تقویت و بهبود فضای فرهنگی جامعه است، در حقیقت این شورا در عرصه تصمیم گیری های کلان فرهنگی استان از جمله ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، فرهنگ عفاف و حجاب و مسائلی که می تواند در تعالی جامعه و سیر آن در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی مؤثر باشد، فعالیت می کند.

 

همچنین محمود چمنی، فرماندار تبریز در سخنانی با بیان این‌که شورای فرهنگ عمومی مبین صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است، گفت: جایگاه خطیر این شورا و مباحث و مصوبات مطرح شده در آن می تواند حافظ ارزش های انقلاب اسلامی باشد.

 

چمنی با اشاره به صبغه فرهنگی انقلاب اسلامی ایران افزود: فرهنگ شاکله و محور فعالیت های جامعه محسوب می شود و جلسات شورای فرهنگ عمومی استان می تواند، فرهنگ بالنده و تعالی بخش دینی را در سطوح مختلف اجتماعی نهادینه کند./935/پ202/س

ارسال نظرات