۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۱۴۵۴۰۲
آیت الله شبستری:

طلاب خود را وقف تفقه در دین کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: امروز نه تنها در داخل کشور، بلکه از دیگر کشورهای اسلامی و حتی غربی درخواست‌های فراوانی برای اعزام روحانی وجود دارد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه های علمیه تبریز اظهار داشت: روحانیان وارثان رسالت انبیای الهی هستند، که لازمه این امر تحصیل و تهذیب نفس است.

 

وی بی‌توجهی به تهذیب تفس در دوران تحصیل علوم دینی را عاملی در عدم موفقیت مبلغان دانست و خاطرنشان کرد: سؤال این است که اگر طلبه و یا روحانی خود مهذب نباشد، آیا می تواند تبلیغی تأثیرگذار داشته باشد، مردم دین خود را با رفتار، منش و گفتار روحانیت می‌شناسند.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مسؤولیت خطیر و حساس تبلیغ دین با گرایش‌های مادی و دنیوی سازگار نیست، تصریح کرد: شما طلاب علوم دینی در شرایطی که مادیات در دیگر رشته‌های تجربی و علوم دیگر است، به تحصیل علوم دینی گرایش داشته‌اید، مطمئن باشید، آن جنبه مادی که شاید در دیگر رشته‌های دانشگاهی وجود داشته باشد، در طلبگی و کسوت روحانیت وجود ندارد.

 

آیت الله شبستری خطاب به طلاب ورودی جدید حوزه علمیه تبریز اظهار داشت: انتخابی بسیار آگاهانه داشته‌اید، اما بدانید که مسؤولیت بسیار خطیری بر عهده دارید، در شرایط فعلی که دشمنان جنگی تبلیغاتی و هجمه ای پایان‌ناپذیر آغاز کرده‌اند، گوشه‌نشینی و یا تنها اکتفا به تبلیغ در روستایی کوچک نمی تواند کارساز باشد.

 

وی خواستار جدیت در تعلیم و تعلم و همچنبن نظم در دوران تحصیل شد و گفت: خود را وقف تفقه در دین کنید، اگر به دنبال مادیات هستید، راه را اشتباه آمده‌اید، عالم حقیقی از تحصیل علم سیراب نمی‌شود، از سوی دیگر عامل به دانسته‌های خود باشید، در غیر این صورت علم نیز برایتان ماندگار نخواهد بود.

 

نماینده خبرگان رهبری خواستار تشویق طلاب منظم از سوی مدیران حوزوی استان شد و خطاب به طلاب تصریح کرد: نظم در تحصیل داشته باشید، کسی که خود را طلبه علوم دینی می داند، غیبت از کلاس درس برایش معنی ندارد، هیچگاه نمی توان آن برداشت علمی که از کلاس درس صورت می گیرد را از نوار کاست یا ‌سی‌دی آن درس داشت.

 

وی با بیان این‌که نیاز روزافزون جامعه به روحانی فاضل و متقی کاملا محسوس است، خاطرنشان کرد: از نظر کمی و کیفی با کمبود روحانی مواجه هستیم، معنایی ندارد در جمهوری اسلامی مردم منطقه‌ای که دارای بیش از 30 روستا است، فاقد روحانی مستقر باشند.

 

آیت الله شبستری تصریح کرد: امروز نه تنها در داخل کشور، بلکه از دیگر کشورهای اسلامی و حتی غربی درخواست‌های فراوانی برای اعزام روحانی وجود دارد، خانواد‌ه‌ها فرزندان خود را به حوزه‌های علمیه بسپارند و مدیران حوزوی در تربیت طلاب مهذب، فاضل و متقی اهتمام جدی داشته باشند./935/پ202/ب

ارسال نظرات