۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۰۲۹
مدیراستانی حوزه علمیه اذربایجان‌غربی:

فلسفه ولایت فقیه برگرفته از غدیرخم است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قهرمانی با بیان این‌که پایداری و تداوم ارزش های انقلاب بر پایه حمایت، استمرار و پشتیبانی ملت از نظام اسلامی است، گفت: فلسفه ولایت فقیه برگرفته از غدیرخم است.
حجت الاسلام محمدجواد قهرماني، مدير حوزه علميه استان آذربايجان غربي



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌ الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیراستانی حوزه علمیه اذربایجان‌غربی امروز در جشن ولایت تا امامت شهرستان عجبشیر با تاکید بر این‌کگه تبعیت از ولایت فقیه در دوران غیبت کبری، در حقیقت تبعیت از حضرت ولی‌عصر(عج) است، اظهار داشت: ولایت از ارکان مهم دین مبین اسلام است و تبعیت از ولی خدا در همه حال تکلیف الهی محسوب می شود.


وی با تشریح بخش‌هایی از دیدگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ولایت فقیه در دوران غیبت ادامه داد: فلسفه ولایت فقیه برگرفته از غدیرخم است، همه مردم باید پیرو ولایت باشند، چراکه اقتدار و عظمت نظام مقدس اسلامی در سایه وحدت و همدلی مردم در تبعیت از ولایت مطلقه فقیه بوده است.


حجت الاسلام قهرمانی با بیان این‌که پایداری و تداوم ارزش های انقلاب بر پایه حمایت، استمرار و پشتیبانی ملت از نظام اسلامی است، خاطرنشان کرد: دشمن با تمام تلاشی که در طول سه دهه گذشته داشته، نتوانست این نظام مبتنی بر ارزش های ولایی را با اهداف پلید خود به اطاعت وادار کند.


امام جمعه میاندوآب با تأکید بر این‌که امام خمینی(ره) با تأسی از معارف اسلامی حفظ نظام را از اوجب واجبات می دانستند، ادامه داد: هم اکنون دشمن برای مقابله با نظام سراسر وحدت ایران اسلامی به شبیخون فرهنگی روی آورده و همه باید برای جلوگیری از تحقق توطئه های دشمنان تلاش کنند.


حجت الاسلام قهرمانی افزود: وقتی دشمن با ترفندهایی مانند ترور شخصیت‌، جنگ، تحریم‌های اقتصادی و جنگ فرهنگی نتوانست بر عزم و اراده ملت ایران فایق آید، روش‌های نوینی را در پیش گرفته است، از این رو مردم باید هوشیارتر از گذشته با دشمن‌شناسی اسیر جنگ روانی استکبارجهانی نشوند.


وی افزود: هم اکنون پرچم اسلام به معنای واقعی کلمه در کشور ما برافراشته شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران احکام و ارزش‌های دینی را در عمل تحقق بخشیده است، سال‌ها علمای بزرگ جهان تشیع در آرزوی برقراری چنین حکومتی بر پایه احکام اسلامی بودند، بنابر این باید قدر نظام اسلامی را شناخت و در حفظ و حراست از دستاوردهای آن به معنای واقعی مجاهدت کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات