۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۴۴۲۶۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در ورزش ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشور تأکید کرد و گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی باید الگوی ورزشکاران کشورمان باشد.
آيت الله نورمفيدي نماينده ولي فقيه در گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در دیدار  هیأت های ورزشی استان با اشاره به این که ورزش نقش بسیار سازنده ای در ایجاد سلامت و شادابی در جامعه دارد، گفت: همه مسؤولان باید با همدلی و وحدت نظر در جهت رشد و ارتقای ورزش به وی‍‍‍‍ژه ورزش همگانی تلاش کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت ورزش در اسلام اظهار داشت: ورزش یک فریضه مهم است و همانند دیگر فرایض مهم دینی باید به آن توجه شود.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که در دین مبین اسلام و در سخنان پیشوایان و بزرگان دین به سلامت روحی، جسمی و پرورش جسم و روح تأکید زیاد شده است، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا دستورات دینی در عرصه ورزش مورد توجه قرار گیرد.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تقویت جسم یک فرد زمینه‌ساز شادابی روح او خواهد شد، تصریح کرد: وقتی روح تقویت شود، جسم را مدیریت می‌کند.

 

وی اظهار داشت: ورزشکاران و جوانان باید به سوی ورزش هایی بروند که پیامدهای سوء برای آنان نداشته باشد و به جسم آنان صدمه وارد نکند.

 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: باید به برخی از رشته‌های ورزشی که ریشه دینی و اسلامی دارند و در واقع مال خود ما است، توجه ویژه و خاصی شود که از آن می توان به ورزش‌های باستانی اشاره کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود ترویج شبهات دینی را هدف اصلی دشمنان برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: شبهه افکنی در مسائل مختلف نقشه امروز دشمنان برای خارج کردن جوانان ایران اسلامی از مسیر تقوا و معرفت دینی است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، نسل جوان را سرمایه هر کشوری دانست و با بیان این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز بر پایه تلاش‌های جوانان در عرصه‌های بین المللی نقش آفرین است، گفت: انقلاب عظیم اسلامی نیز به رهبری امام راحل و حضور جوانان انقلابی به پیروزی رسید.

 

امام جمعه گرگان بر ضرورت ترویج ارزش‌های دینی و اخلاقی در عرصه ورزش کشورمان تأکید کرد و گفت: شجاعت، پهلوانی و مردانگی باید سرمشق ورزشکاران کشورمان باشد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، ورزشکاران کشورمان در عرصه‌های بین المللی هویت و نماد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: به همین دلیل باید در مسائل اخلاقی و پهلوانی الگوی کشورهای دیگر باشند./950/پ202/س

ارسال نظرات