۰۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۴۸۶

ایران اسلامی در سالروز میلاد ثامن الحجج غرق در سرور شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ولادت با سعادت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) بارگاه ملکوتی ثامن الحج و اقصی نقاط میهن اسلامی غرق در شادی و سرور شد.
حرم امام رضا امام رضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) اقصی نقاط میهن اسلامی غرق در شادی و سرور شد.
از مشهدالرضا نیز خبر می رسد مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در مراسم مختلف حرم مطهر و دیگر نقاط این شهر مقدس به پاس وجود مضجع شریف آن امام همام در پایتخت معنوی ایران، مشهد مقدس به جشن و شادمانی پرداختند.
مراسمی مختلفی از سوی آستان قدس رضوی در شب و روز ولادت با سعادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) تدارک دیده شده و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و سخنرانان به بیان فضایل و مناقب ثامن الحجج(ع) پرداختند.
مردم شهر مقدس قم نیز در دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی را در مساجد، بقاع متبرکه، مسجد مقدس جمکران و حرم کریمه اهل بیت برگزار کردند.
مراسم معنوی دهه کرامت شب گذشته و امروز به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) حال و هوای دیگری داشت و مردم خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) رساندند و ولادت برادر ایشان را تبریک گفتند.
حال و هوای محله‌های استان قم وصف ناشدنی است و مردم برای این عید بزرگ شیعیان جهان ایستگاه‌های صلواتی تدارک دیده و با شربت و شیرینی از زائران و مجاروان حرم حضرت معصومه(س) پذیرایی می‌کنند.
برگزاری مراسم جشن و مولودی در مساجد استان قم و سخنرانی وعاظ و خطبا در تبین جایگاه ولایت و امامت رضا(ع) و ذکر فضایل ایشان از دیگر برنامه‌های دیشب و امروز است.
امشب نیز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) مراسم سخنرانی و مولودی خوانی به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور مجاوران و زائران کریمه اهل بیت برگزار خواهد شد.
گفتنی است، شب گذشته و امروز نیز در بیوت مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم، مراسم سخنرانی و مولودی خوانی به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد و خطبا و مداحان به ذکر فضایل امام هشتم پرداختند./927/پ202/ج
ارسال نظرات