۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۱۲۵
با حضور 470 طلبه نو ورود؛

سال تحصیلی جدید حوزه‎های علمیه بوشهر آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه برادران و خواهران بوشهر با 470 طلبه نو ورود برگزار شد.
آغاز سال تحصيلي حوزه علميه بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیین افتتاح سال تحصیلی 92-91 حوزه علمیه خواهران و برادران استان بوشهر با حضور پرشور طلاب و اساتید، مسؤولان حوزوی و استانی، علما و فضلای حوزه علمیه، پیش از ظهر امروز در مصلای بوشهر برگزار شد.

براساس این گزارش، حجت الاسلام رضا خدری، مدیر استانی حوزه علمیه برادران بوشهر به ارائه گزارشی از فعالیت معاونت های آموزش، پژوهش، تهذیب و امور طلاب پرداخت و گفت: پذیرش طلاب در سال جاری 220 نفر است.

همچنین حجت الاسلام یوسف جمالی، مدیر حوزه علمیه خواهران بوشهر با تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید، گزارشی از وضعیت مدارس علمیه خواهران و آمار طلبه ها ارائه داد و ابرازداشت: در سال جاری 250 طلبه به طلاب مدارس علمیه افزوده شد.

بنابراین گزارش، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر نیز پیرامون اهمیت علم و علم آموزی، وظایف یک طلبه و جایگاه حوزه علمیه در جامعه سخنرانی کرد.

همچنین در این همایش گزیده ای از بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی پیرامون حوزه علمیه و اهمیت علم آموزی به صورت کلیپ ویدیویی پخش و به سه مدیر مدرسه علمیه، معاونان حوزه علمیه خواهران و بالغ بر 20 عضو هیأت امنا، حکم اعطا شد.

یادآور می شود، استان بوشهر دارای هفت مدرسه علمیه خواهران و پنج مدرسه علمیه برادران است که در سال تحصیلی جدید دو مدرسه علمیه دیگر به آنها افزوده شده است.

گفتنی است، حوزه علمیه برادران دارای پانصد طلبه و حوزه علمیه خواهران ششصد طلبه است./9463/پ202/ب

ارسال نظرات