۲۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۳۸۷۷۶
دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر کرد؛

شماره دویست و چهل و ششم ماهنامه پیام زن

خبرگزاری رسا ـ دویست و چهل و ششمین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی سیاسی و هنری پیام زن به همت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پيام زن 246

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پیام زن ماهنامه ای ویژه مسائل زنان و خانواده است که در حوزه دین، فرهنگ و جامعه اسلامی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برای عموم منتشر می شود.

 

در بخش سیاسی اجتماعی این شماره می خوانید: «خبر»، «نقش بانوان در تاریخ اسلام»، «زنان و علم آموزی»، «نقش مردان در مدیریت خانواده»، «نگاه اسلام و فمینیسم به تفاوت های زن و مرد؛ پذیرش یا انکار»، «تلنگری در روز کارمند»، «آب زنید راه را»، « همه چیز درباره جنگ».

 

«پاسخ به شبهات و مسائل زنان»، «خاطره نازک»، «بررسی تأثیر جنسیت در شکل گیر هویت زنان»، «عوامل اجتماعی عفت» را در بخش فرهنگ و اندیشه می خوانید.

 

بخش هنر و ادب شامل: «شعر؛ عطر زندگی»، «داستان: راز شاد بودن»، « سرود فردا» می شود.

 

«الگوهایی که نمی شناسیم (نگاهی به رفتارهای خانوادگی امام خمینی رحمةالله علیه» و «نسیم سحری» مطالب بخش خانواده و تربیت را تشکیل می دهد.

 

«روش های جدید برای جلوگیری از مرگ ناگهانی در خواب کودکان»، «یادی از رزا منتظمی؛ سر مربی کدبانوی ایران»، «از سرطان دهانه رحم چه می دانید» و «موادیکه در کاهش فشار خون کمک می کنند» را در بخش خانه و خانه داری می خوانید.

 

و در پایان نیز این مطالب در بخش دختران بهار آمده است: «جمعه ها»، «مشاوره»، «دختری شبیه آن شرلی»، «روزنه امید»، «لحظه سبز نیایش»، «دلتنگی»، «داستان کاسکو».

 

در این شماره در بخشی از مطلب نسیم سحری درباره نماز شب امام خمینی رحمةالله علیه می خوانید: «امام خمینی رحمه الله لذت نماز شب را چشیده بود و در هیچ شرایطی این نیایش عاشقانه با معبود را ترک نکرد. شبی که عوامل طاغوت به خانه ایشان ریختند و دستگیرش کردند تا وی را به زندان تهران منتقل کنند امام در حال خواندن نماز شب بود. حالت معنوی امام درنماز، همراهان ایشان را تحت تأثیر قرار داد به گونه ای که یکی از آن ها تا تهران می گریست. امام خمینی حتی در مسافرت نیز نماز شب را ترک نمی کردند.

 

وقتی ایشان و همراهانش ساعت چهار صبح از نجف رهسپار کویت شدند، ساعت از دوازده شب نیز گذشته بود که به هتلی در بصره رسیدند. امام خمینی رحمه الله هنوز دو ساعت نخوابیده بود که ساعت زنگ زد. آن حضرت از صدای زنگ بیدار شد، نماز شب خواند و سپس نماز صبح را به جا آورد.

 

ماجرای شنیدنی دیگر، شب بازگشت امام خمینی رحمةالله علیه از پاریس به ایران بود. همه در هواپیما خواب بودند که امام بیدار شد، به طبقه بالای هواپیما رفت و با حال تضرع به نماز شب ایستاد صدای گریه امام به گوش یکی از مهمان داران هواپیما رسید. گمان کرد ایشان از چیزی ناراحت شده است. علت نارحتی امام را از حاج احمد آقا پرسید. ایشان پاسخ داد: (اینکار هر شب امام است). بعد ها نیز که امام به ایران آمد، حتی زمانی که بیمار و در بیمارستان بستری بود، هیچ گاه نماز شبش ترک نشد.»

 

دویست و چهل و ششمین شماره ماهنامه پیام زن به صاحب امتیازی  دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیر مسؤولی احمد زاد هوش شهریور ماه 1391  در 100 صفحه با قیمت 1000 تومان منتشر شده است./913/ن602/ق

ارسال نظرات