۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۸۵۸۹
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی:

حل مشکل گرانی در گرو تدبیر درست مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با تاکید بر این که رابطه بازی مانع تحقق اهداف کلان بانکداری است، یادآور شد: در دادن تسهیلات بانکی رابطه بر ضابطه ترجیح دارد و در مرحله بازپرداخت نیز چنین امری حاکم است.
عزت الله يوسفيان نماينده مردم لاهيجان در مجلس هشتم
عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که مسأله اقتصاد به نقاط حساسی رسیده است که در آن گرانی پی در پی را داریم، گفت: برای رفع گرانی ها و بر طرف شدن مشکلات آن هیچ تدبیری صورت نمی گیرد.
وی با اشاره به این که ارزش پول ملی به صورت نامناسبی در حال سقوط است، یادآور شد: هرچه قیمت ارز و سکه بالا می رود شاهد کاهش ارزش پول ملی هستیم، از این رو دولتمردان باید برای چنین موضوعی چاره اندیشی کنند و آن را به صورت دقیق و منسجم حل کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگوی مشکلات به وجود آمده باشد، خاطرنشان کرد: دولتمردان باید به مردم بگویند که تا چه زمانی باید شاهد گرانی ها به دلیل تغییر قیمت ارز باشیم.
یوسفیان ملا در تشریح وضعیت کنونی نظام بانکی کشور، گفت: بانک ها اگر به واقع درصدد وصول مطالبات هستند باید پول هایی را که افرادی به دلیل رابطه بازی گرفتند و به جای اشتغال آفرینی در امور ضد اشتغال و تولید مصرف کردند، بگیرند.
عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور با تاکید بر این که رابطه بازی مانع تحقق اهداف کلان بانکداری است، یادآور شد: متاسفانه در دادن تسهیلات بانکی رابطه بر ضابطه ترجیح دارد و در مرحله بازپرداخت نیز چنین امری حاکم است.
نماینده مردم آمل در مجلس با بیان این که بانک ها در گرفتن مطالبات به سراغ برخی از افراد عامه جامعه می روند و به دنبال معوقات گروه های خاص نیستند، خاطرنشان کرد: با این اهتمامی که در نظام بانکی کشور وجود دارد نمی توان انتظار داشت تا بیت المال از دست افرادی خاص استیفا گردد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر این که مسؤولان بانک مرکزی به جای شعار دادن به دنبال عمل گرایی باشند، گفت: وضع موجود باید با تدبیر و برنامه ریزی منسجم حل شود./950/ت302/ج
ارسال نظرات