۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۳۸۲۸۲

کشته شدن 15 شیعه بر اثر انفجار بمب در پاکستان

خبرگزاری رسا ـ بر اثر انفجار سهمگین بمب در شهر پاراچنار در شمال غرب پاکستان و نزدیک مرزهای افغانستان، ۱۵ نفر که بیشتر آن‌ها را شیعیان تشکیل می‌دادند، کشته و ۵۵ تن به شدت زخمی شدند.
کشته شدن 15 شیعه بر اثر انفجار بمب در پاکستان

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، روز گذشته در افغانستان، مقامات و منابع محلی خبردادند که تروریست ها بمبی روی یک خودرو کار گذاشتند که در منطقه کشمیر چووک نزدیک بازار توری منفجر شد و 15 نفر که اکثر آنها شیعه بودند کشته شدند.

 

از آن‌جایی که حال شماری از مجروحان این انفجار وخیم گزارش شده است، انتظار می‌رود که شمار تلفات افزایش یابد.

 

به دنبال این انفجار، نیروهای دولتی در شهر پارچنار که بیشتر جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند، مقررات منع آمد و شد اعلام کرده است.

 

 

پاراچنار که در حدود 290 کیلومتری غرب شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان واقع شده است، مهمترین شهر در منطقه کورام ایجنسی و مهمترین مرکز فعالیت تحریک طالبان پاکستان به شمار می‌آید.

 

شبه نظامیان طرفدار طالبان پاکستان در سال‌های اخیر حملات گسترده‌ای را علیه شیعیان این کشور ترتیب داده‌اند. به گفته منابع محلی، شبه نظامیان وابسته به گروه‌های تروریستی طالبان و القاعده، در سال‌های اخیر صدها مسلمان شیعه را کشته‌اند.

 

رهبران شیعی پاکستان از دولت این کشور خواسته‌اند تا با تشکیل کمیسیونی قضایی، به موضوع کشتار شیعیان رسیدگی کند.

 

کشتار شیعیان پاکستان خشم مردم جهان را به دنبال داشته است؛ گروه‌های حقوق بشر و کشورهای منطقه از جمله ایران درباره ادامه خشونت‌های مرگبار در پاکستان ابراز نگرانی کرده‌اند./994/ت101/ک
 

ارسال نظرات