۱۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۴۷۱

پذیرش 160 طلبه ورودی جدید در حوزه علمیه اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل از آغاز تحصیل 160 طلبه ورودی جدید در مدارس علمیه این استان خبر داد.
پذیرش 160 طلبه ورودی جدید در حوزه علمیه اردبیل

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل، امروز در دیدار مسؤول دفتر شمال‌غرب خبرگزاری رسا اظهار داشت: مدارس علمیه این استان در دوران گذار و تحولی شگرف قرار دارند که طی سال های گذشته شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت پذیرش طلبه در استان بوده‌‎ایم.

 

وی ادامه داد: این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت، به‌گونه‌ای که هم اکنون پروژه های مهم حوزوی در سراسر استان در حال اجرا است که در صورت بهره‌برداری کامل از آنها، شاهد شکوفایی و بالندگی مدارس علمیه استان اردبیل خواهیم بود.

 

مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل از آغاز تحصیل 160 طلبه ورودی جدید در مدارس علمیه این استان خبر داد و افزود: از این تعداد 120 طلبه در شهر اردبیل پذیرش شده‌اند که هم‌اکنون دوره اختبار و تثبیت طلاب ورودی جدید در مدارس علمیه استان در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام نوروزی ادامه داد: تعطیلات تابستانی در حوزه علمیه اردبیل معنایی ندارد، چراکه برنامه های ویژه آموزشی و عمومی برای طلاب پایه های مختلف تحصیلی اجرا شد و نتیجه این فعالیت‌ها ارتقای سطح کیفی آموزش و دانش طلاب این مدارس علمیه بوده است.

 

وی در ادامه از اجرای طرح توسعه و احداث استادسرای مدرسه علمیه خلخال خبر داد و گفت: طرح توسعه و پروژه استاد سرای حوزه علمیه جعفریه خلخال تا چند ماه آینده تکمیل خواهد شد، افزون بر این‌که طرح توسعه حوزه علمیه خلخال در بخشی از این مرکز که بدون استفاده باقی مانده بود، اجرایی می شود.

 

همچنین مرتضی شفیعی، مسؤول دفتر شمال‌غرب خبرگزاری رسا با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دفتر خبری اظهار داشت: در سال های گذشته تعامل علما و مراکز حوزوی استان اردبیل با این رسانه در حد مطلوب بوده و امیدواریم با ادامه این روند به سطح ایده‌آل مورد نظر دست یابیم.

 

وی از برگزاری دوره آموزشی « سواد رسانه‌ای و جنگ نرم » ویژه طلاب منطقه شمال‌غرب کشور در شهر اردبیل خبر داد و گفت: این دوره آموزشی دو روزه 23 و 24 ماه جاری با حضور طلاب مستعد و منتخب استان‌های آذربایجان‌شرقی، اردبیل، زنجان و آذربایجان‌غربی همراه خواهد بود.

 

گفتنی است، در پایان این نشست، تفاهم‌نامه همکاری میان دفتر شمال‌غرب خبرگزاری رسا و مرکز مدیریت حوزه علمیه استان اردبیل برای اجرای هر چه بهتر دوره آموزشی « سواد رسانه‌ای و جنگ نرم » به امضاء رسید./935/پ202/ب

ارسال نظرات