۲۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۱۳۵۶۲۰
امام جمعه آذرشهر:

روز قدس با هویت امت اسلامی گره خورده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قره‌سیدی با بیان این‌که امام خمینی(ره) مساله فلسطین را از هویت عربی و قومی، به مساله‌ای مربوط به امت اسلامی متحول کرد، گفت: روز قدس با هویت امت اسلامی گره خورده است.
قدس

 

حجت الاسلام قره‌سیدی، امام جمعه آذرشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اهمیت حضور پرشور مردم د ر راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

 

وی با اشاره به شدت موج بیداری اسلامی و تحولات اخیر در کشورهای منطقه و همچنین مقاومت اسلامی سوریه در مقابل تروریست های داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: پیام اصلی روز قدس امسال اعلام انزجار ملت مسلمان از استکبار جهانی و تجدید میثاق با آرمان های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی است.

 

حجت الاسلام قره‌سیدی روز جهانی قدس، را مظهری از خروش امت اسلام علیه جرثومه های فساد استعمار و استکبارجهای دانست و ادامه داد: روز قدس روزنمایش اتحاد و همبستگی جهان اسلام در برابر نمادهای کفر و استعمار دوران معاصر و روز برائت از استکبار جهانی و اعلام نفرت مسلمانان جهان از رژیم تروریست و اشغالگرقدس است.

 

وی اعلام آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی(ره) را اوج بینش و بیدارگری آن رهبر فقید اعلام کرد و گفت: امام راحل با نگاه  راهبردی این روز را روز مبارزه و مقابله با مستکبران جهان اعلام کردند.

 

امام جمعه آذرشهر با بیان این‌که روز قدس تنها متعلق به مردم فلسطین نیست، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با خوی جنایتکار  علیه مردم مظلوم و بی گناه فلسطین، چهره منفور خود را به نمایش گذاشت و کشتار بی رحمانه مردم غیر نظامی، کودکان بی گناه و زنان بی دفاع و ویران سازی هزاران خانه تنها بخشی از جنایات این رژیم جعلی است.

 

حجت الاسلام قره سیدی با تاکید بر این‌که جنایات رژیم صهیونیستی در سراسر نقاط جهان مشهود است، افزود: قدرت های استکباری در پی منافع خود با هر ایدئولوژی و ترفند سیاسی وارد صحنه می شوند، تا در سطح جهان به ویژه منطقه خاورمیانه با ایجاد تنش و تفرقه با آرمان های اسلامی و ارزشهای انسانی مبارزه کنند.

 

وی روز جهانی قدس را نقطه عطف انتفاضه امت اسلامی علیه جرثومه فساد صهیونیستی دانست و گفت: روز قدس با هویت امت اسلامی گره خورده است، در حقیقت مسلمانان با راهپیمایی در این روز، هویت اسلامی و انسانی خود را فریاد می زنند.

 

امام جمعه آذرشهر با تاکید بر این‌که مساله فلسطین بسیار فراتر از بحث‌های سست بنیانی همچون عرب و غیرعرب است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی مساله فلسطین را از مساله ای عربی وقومی، به مساله ای مربوط به امت اسلامی متحول کرد، امروز دوران اضمحلال رژیم صهیونیستی با اتحاد امت اسلامی فرا رسیده است./935/ت302/ع

ارسال نظرات