۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۳۳۸۲۶

همایش عفاف و حجاب در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان همایش عفاف و حجاب با رویکرد برررسی راهکارهای ترویج فرهنگی دینی در فضای دانشگاهی اردبیل برگزار شد.
عفاف و حجاب


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام احمد علی نسب، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی، امروز در همایش همایش عفاف و حجاب اظهار داشت: ترویج فرهنگ ابتذال و بدحجابی یکی از محورهای مهم جنگ نرم دشمن علیه نظام اسلامی ایران است.

 

وی با تاکید بر این‌که گروه هدف دشمنان در جنگ نرم اغلب جوانان و نوجوانان هستند، خاطرنشان کرد: استکبارجهانی با روان‌شناسی و جامعه‌شناسی دقیق از وضعیت موجود و همچنین درک سلایق و اقتضائات جامعه، درصدد القای باورهای غلط و ضددینی در قالبی موجه و همه‌پسند است.

 

حجت الاسلام علی نسب با تاکید بر شناخت مواضع دشمنان در عرصه‌های فرهنگی و عقیدتی تصریح کرد: امروز ایجاد تردید در اصول اعتقادی و حمله به باورهای ارزشی مردم، محور جنگ نرم دشمنان اعم از داخلی و خارجی است که با ابزارهای رسانه ای و تبلیغی خود در کمال مهارت، روز را شب و باطل را حق جلوه می دهند.

 

وی ادامه داد: سال ها است هشدار رهبر معظم انقلاب در مورد تهدیدات تهاجم فرهنگی دشمن جدی گرفته نشده است، مسؤولان وزارت علوم به موجب تصویب و ابلاغ طرح حجاب و عفاف در سال 84 برنامه جامع فرهنگی را با در نظرگرفتن الگوی اسلامی ایرانی پوشش و تنوع در محیط‌‍‌های دانشگاهی تدوین کنند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر این که انحطاط فرهنگی و ترویج بدحجابی از دستورالعمل های دشمنان است، گفت: عمده ناهنجاری‌های اجتماعی و برخی معضلات اخلاقی و فرهنگی به دلیل عدم رعایت حجاب و کمرنگ شدن مسائل دینی است، حقیقت آن است که توجه به حجاب و عفاف موجب آرامش روانی و استحکام بنیان خانواده می شود.

 

همچنین مسعود گنجی، رییس دانشگاه محقق اردبیلی در سخنانی ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات دانشگاه‌ها و مدارس را فرصتی برای متولیان فرهنگی برای اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق مطالبات رهبری مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و گفت: اعتقاد به مبانی، احکام و فرائض دین الزامات و تعهدات خاص خود را دارد.

 

وی ادامه داد: در شرایط حساس امروز جامعه و حضور قدرت نرم هزینه برای برنامه های فرهنگی مؤثر از جمله کرسی های آزاد اندیشی با وجود اثرگذاری در بلند مدت می تواند راهگشای بسیاری از خلأ های موجود باشد./935/پ202/ب

ارسال نظرات