۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۳۳۲۶۷

گردهمایی بانوان مبلغ استان زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، گردهمایی بانوان مبلغ استان زنجان با عنوان « طلایه‎داران تبلیغ و رسالت امروز » برگزار شد.
خواهران مبلغ


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت‎الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی زنجان، امروز در گردهمایی بانوان مبلغ استان زنجان با عنوان « طلایه‎داران تبلیغ و رسالت امروز » اظهار داشت: اهمیت فعالیت بانوان مبلغ و روشنگری دینی و معنوی در جلسات مذهبی این قشر، کم‌تر از فعالیت تبلیغی روحانیان نیست.


وی با بیان این‌که بانوان مبلغ رسالت حساسی در مقابله با جریان‌های التقاطی و خرافه‌گری بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: عرفان‌های نوظهور، خرافه‌گری و آسیب‌های اجتماعی از اهداف اصلی دشمنان برای جلوگیری از پیشبرد اهداف اصیل انقلاب اسلامی است.


حجت الاسلام دشتکی با اشاره به این‌که دشمنان سرمایه‌گذاری کلانی برای انحراف در جلسات مذهبی بانوان داشته‌اند، گفت: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که برای براندازی نظام اسلامی بایستی انحرافات عقیدتی و فکری در میان اقشار مختلف جامعه ایجاد کنند، اگر شاهد شبهه‌افکنی و القائات غلط روزافزون رسانه‌های غربی هستیم، همه با هدف بی‌تفاوتی نسل جوان نسبت به ارزش‌های دینی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که ماهیت انقلاب اسلامی ایران، یک ماهیت دینی و پیوند دین و سیاست بوده است، اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف دشمنان در ناتوی فرهنگی جدایی دین از سیاست و ترویج افمار سکولاریستی در مجامع علمی و دانشگاهی با نقاب روشنفکری است.

 

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) جدایی این دو رکن را ناممکن و به منزله انکار اصل نظام حکومت اسلامی دانسته است، افزود: مدعی عدالت در جامعه بسیار است، اما مدعی عدالت در نظام اسلامی باید براساس بیان توحیدی، فاطمی و شیعی به همراه معنویت حرکت کرده و اگر جز این باشد، توجیه منافع فردی و گروهی است.


حجت‎الاسلام دشتکی تصریح کرد: هر عدالتی سعادت آفرین نیست، الگو و محوریت عدالت در جامعه کنونی باید قرآن و سیره پیامبر باشد، یکی از مهم‌ترین مشکلات اساسی جامعه بشری، گمراهی از اصل به فرع است، انسان امروز عدالت حقیقی را گم کرده، غافل از این‌که مبانی عالی اسلام و نظام ولایی عالی‌ترین درجات عدالت و نظام توحیدی را برای سعادت جامعه ترسیم کرده است.


وی خواستار روشنگری بانوان مبلغ نسبت به اهداف رسانه‎های استکباری در ترویج بی‌حجابی، موادمخدر و تضعیف اعتقادات دینی جوانان شد و خاطرنشان کرد: فراموشی اصل امر به معروف و نهی از منکر و بی‌تفاوتی نسبت به وضعیت جامعه آرزوی دیرین دشمنان اسلام در جوامع اسلامی است.


همچنین خانم علمی‌فرد، استاد حوزه علمیه الزهرا(س) زنجان، بر اهمیت سلامت روانی در جامعه اشاره کرد و افزود: رعایت عفت فردی و اجتماعی در جامعه سبب افزایش سلامت روانی جامعه می شود، خداوند سبحان در آیات مختلف قرآنی بر عفت و حیا تأکید داشته است، چراکه سعادت بشریت در گرو اخلاق و معنویت الهی است./935/پ202/ب

ارسال نظرات