۰۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۳۲۴۱
آیت‌ا‌لله مکارم شیرازی:

دروغ بستن و تهمت زدن ابزار وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی، با تحریف ناپذیر خواندن قرآن کریم، گفت:‌ ما معتقدیم قرآن از روز نخست همین بوده و تا آخر همین است و قابل تحریف نیست، دشمنان ما نیز بایستی خود را اصلاح کنند و حرف هایی نزنند که بوی تحریف قرآن بدهد.
نماز و تفسير قرآن آيت الله مکارم شيرازي در حرم حضرت فاطمه معصومه
 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، در دومین روز از ماه مبارک رمضان در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی جنگ احزاب، جنگ با بنی قریظه، بررسی احکام مربوط به خانواده و حجاب را از جمله مباحثی دانست که در سوره احزاب ذکر شده و تاکید کرد: احکام مربوط به ازدواج، طلاق و حفظ حقوق زنان، مبارزه با خرافات عرب جاهلیت، احکام ویژه همسران پیامبر(ص)، موضوع خاتمیت حضرت پیامبر(ص)، معرفی منافقان و نشانه های آنان، حکم مفسدان فی الارض، آداب میهمان، مباحثی درباره معاد و رستاخیز و مساله عرضه امانت از سوی خداوند تبارک و تعالی به انسان از دیگر موضوعاتی است که در این سوره شریفه به آن پرداخته شده است
این مرجع تقلید در ادامه لزوم تدبر در آیات قرآن را نص این کتاب آسمانی و روایات پیامبر و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دانست و با یادآوری حدیثی از امام علی(ع) در این باره، خاطرنشان کرد: این حضرت می فرماید خیری در قرائت قرآنی که تدبر و تامل در آن نباشد، نیست، عبادتی که به جا می آورید اگر آداب آن را انجام ندهید ارزش چندانی نخواهد داشت.
یک روش کاربردی برای تدبر در قرآن کریم
وی افزود: ‌یکی از نشانه‌های تدبر در قرآن این است که انسان خود را مخاطب آیات قرار دهد؛ قرآن می فرماید نسبت به یکدیگر سؤ ظن نداشته باشید و ‌به همدیگر تهمت نزنید انسان باید خود را مخاطب این پیام ها و خطاب ها بداند و به آن عمل کند اما اگر انسان آیات قرآن کریم را بخواند و بگوید پیام های آن به من کاری ندارد، معلوم می شود کار او تنها لغلغه زبان است.
 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که قرائت قرآن با تدبر ارزشمند است،‌ گفت: خوشبختانه قرآن کریم با ترجمه های روان و ساده در اختیار مردم قرار دارد و ‌اگر به آن عمل کنیم اسباب نجات ما خواهد شد.
 وی در بیان فضیلت سوره احزاب به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت:‌ طبق حدیث حضرت رسول خواندن این سوره و عمل کردن به مضامین آن سبب نجات انسان می شود.
 حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به آیات سوره احزاب که 73 آیه است، گفت: اقلیتی از روایان اهل سنت گفته اند این سوره 200 آیه یا بیشتر بوده است، ‌وهابیون نیز سعی دارند این وصله را به ما بچسبانند که شما عقیده به تحریف قرآن دارید.
 اصرار بر اعتقاد شیعه به تحریف قرآن نشانه سؤ نیت وهابیت است
 وی قرآن را غیر قابل تحریف دانست و بیان کرد: ما معتقدیم قرآنی که بر قلب پاک حضرت محمد(ص) نازل شد یک کلمه با قرآن امروز تفاوت نداشته است، ‌نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم، خداوند در آیه 9 سوره حجر می گوید ما قرآن را نازل کردیم و حافظ آن هستیم، طبیعتا‌ چنین قرآن کسی نمی تواند به آن دستبرد بزند و چیزی از آن آیات کم و زیاد کند.
 این مرجع تقلید با بیان این‌که قرآن معجزه جاویدان است و باید دست نخورده بماند،‌ گفت:‌ خداوند این قرآن را از دستبرد دشمنان حفظ کرده و می کند، اگر نویسنده‌ای در گوشه و کنار راجع به تحریف قرآن مطلبی نوشته است را نباید به عموم شیعیان تعمیم داد، عقیده جمهور علما و پیروان مکتب اهل بیت(ع) عدم تحریف قرآن است، حالا شما تکرار می کنید که شیعیان قائل به تحریف هستند، این دلیل و نشانه‌ای بر سؤ نیت شما است.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این‌که یکی از ابزارهای مهم وهابیت دروغ و تهمت است، گفت: در مقابل اینها در میان روات و علمای اهل سنت نیز برخی هستند که قائل به تحریف هستند، البته اکثریت آنها قائل به تحریف نیستند، از جمله درباره سوره احزاب فردی به نام آلوسی که بغدادی است تفسیری به نام روح المعانی نوشته و مطالبی درباره تحریف بیان کرده است.  
 مفسر برجسته قرآن کریم نسخ تلاوت را نوعی تحریف قرآن دانست و با مردود خواندن دیدگاه اهل سنت در این باره، گفت:‌ ما معتقدیم قرآن از روز نخست همین بوده و تا آخر همین است و قابل تحریف نیست، هرچند دشمنان بخواهند به ما وصله بچسابنند؛ آنها بایستی خود را اصلاح کنند و حرف هایی نزنند که بوی تحریف قرآن بدهد.
 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به حدیث ثقلین، گفت: ما این مکتب و مذهب را انتخاب کردیم و به وسیله قرآن و عترت توانسته ایم راه درست را انتخاب کنیم و امیدواریم همواره این ارتباط را داشته باشیم و در مسیر محبت و وفاداری به اهل بیت پایدار بمانیم. /924/پ202/ج
ارسال نظرات