۱۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۳۲۴۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی:

از فتنه‌ای که مقدمات آن بی‌بندوباری است باید ترسید

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با ابراز تاسف از برآورده نشدن انتظار متدینان در زمینه حجاب و عفاف، گفت: باید از فتنه‌ای که مقدمات آن بی بند و باری و لجام گسیختگی فرهنگی است بترسیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين غروي
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حاکم کردن ارزش‌های دینی در جامعه را از وظایف سنگین نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: حاکمیت اسلامی در راستای تحقق این امر باید از تمامی ظرفیت‌های حکومتی خود استفاده کند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: یکی از آن وظایف و ارزش‌ها، عفاف و حجاب است که نظام اسلامی باید برای آن سرمایه گذاری کند، البته تا حدودی نیز به این امر توجه شده است و می‌بینیم با بی بند و باری و لجام گسیختگی فرهنگی برخورد می‌شود که اگر اینچنین نبود و ضعیت جامعه نامطلوب می‌شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با بیان این‌که اقدامات صورت گرفته در زمینه عفاف و حجاب کافی نیست، خواستار برنامه‌ریزی رسانه‌های گروهی و نهادهای فرهنگی در این زمینه شد و ابراز کرد: شرایط ما در دنیا به گونه‌ای است که اگر در برابر بی بند و باری کوتاه آمدیم دیگر نمی‌توانیم با آن مبارزه کنیم.
انتظار متدینان در زمینه حجاب و عفاف برآورده نشده است
وی اضافه کرد:  تاکنون در بحث عفاف و حجاب اقدامی در خور نام نظام اسلامی انجام نگرفته است و می‌توان اذعان کرد انتظار متدینان در این زمینه برآورده نشده است، در حالی که سرمایه‌ گذاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است اما این موضوع به طور جدی دنبال نمی‌شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه یکی از وظایف حوزه‌های علمیه در زمینه عفاف و حجاب را بازگویی فوائد و خطرات بدحجابی دانست و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه دارند حقایق را برای مردم بازگو کنند و از مسؤولان بخواهند وظایف خود را به درستی انجام داده و بر پشتیبانی از مسأله عفاف و حجاب تأکید کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه افراد، گروه‌ها و حاکمیت است و هرکدام با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود باید به وظیفه خود عمل کنند و هیچ کدام نمی توانند از زیر بار مسؤولیت خود شانه خالی کنند.
تشکیلات فرهنگی توجه لازم به رهنمودهای مراجع و علما ندارد
وی با اشاره به آیاتی از قرآن بی حجابی و ترویج فرهنگ ابتذال را فتنه توصیف کرد و گفت: ما باید بترسیم از فتنه‌ای که مقدمات آن بی بند و باری و لجام گسیختگی فرهنگی است و مطمئناً خطر آن آحاد مردم را در بر خواهد گرفت.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی از بی توجهی مسؤولان به توصیه‌های مراجع و علما مبنی بر عدم اختلاط دانشجویان، انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این مسأله با وجود تذکر علما و مراجع تقلید جدی نگرفته‌ نشد و امیدواریم همه دست به دست هم داده و این مشکلات را برطرف کنند، امروز امکانات فراوانی در اختیار مجریان و مسؤولان نظام قرار دارد که می توانند از آنها برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه به بهترین شکل استفاده کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی تصریح کرد: تشکیلات فرهنگی توجه لازم به رهنمودهای مراجع و علما ندارند و گاهی مسائلی را به عنوان فرهنگ تلقی می‌کنند که خود آن فرهنگ‌ها آمیخته با انحراف است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمنان تأکید کرد و ابراز داشت: توطئه دشمنان امروز بیش از هر زمانی خودنمایی می‌کند و در میان تمامی اقشار جامعه رخنه کرده است، مسؤولان باید متناسب با این وضعیت تلاش کنند و در جهت خنثی کردن توطئه‌های فرهنگی دشمنان گام بردارند.
وی با اشاره به انتظارات روحانیت از نهادهای حکومتی، خواستار توجه مسوؤلان به تذکرات مراجع و علما شد و گفت: متأسفانه مسؤولان آن‌گونه که شایسته است به توصیه‌های بزرگان اعتنا نمی‌کنند، در اوایل دولت نهم وزیر کشور وقت در دیدار با جامعه مدرسین همین مسأله را مطرح کرد که بنا است در این زمینه از خودمان شروع کینم اما نه تنها آن وزیر برکنار شد بلکه از خودشان نیز شروع نکردند.
برخی از مسؤولان فکر می کنند با حل مشکلات مادی مردم دیگر معظلات نیز برطرف می‌شود
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی از این طرز تفکر برخی از مسؤولان که فکر می‌کنند با حل مشکلات مادی و معیشتی مردم تمامی معضلات آنها نیز برطرف می‌شود، انتقاد کرد و ابرازداشت: حل مشکلات فرهنگی باید از مهمترین دغدغه‌های مسؤولان باشد، هرچند مسؤولان در زمینه اقتصادی هم اقدام مناسب و درخوری را صورت نداده و تورم و گرانی موجود برای همه ملموس و شکننده است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی مربوط به هجمه‌ها و تحریم‌های خارجی است اما بخشی از آن هم به بی تدبیری مسؤولان و اینکه بودجه عمومی کشور را در غیر موارد ضروری مصرف می کنند، بر می گردد.
حوزه حامی نظام اسلامی است
وی بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در زمینه عفاف و حجاب تأکید کرد و با اشاره به مضروب شدن چند روحانی در این زمینه،گفت: وقتی انجام وظیفه و پشیتبانی در این گونه مسایل از سوی مسؤولان صورت نگیرد باید منتظر چنین رفتارهایی باشیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین غروی با بیان این‌که در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همه نهادها و مراکز مسؤول هستند، ابراز کرد: نظام ما اسلامی است و حوزه‌های علمیه باید حامی حاکمیت نظام باشند و حمایت از نظام به تعریف و تمجید نیست باید تلاش شود تا ارزش‌های اسلامی هرچه بیشتر در جامعه حکمفرما شود./927/ت301/ج

 

ارسال نظرات