۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۲۸۲۱۰
آیت الله موسوی جزایری:

علاقه جوانان به فراگیری علوم حوزوی نشانه ولایتمداری آنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با حضور در بین علاقه مندان به تحصیل علوم دینی گفت: قدم نهادن در راه فراگیری علوم حوزوی، راه عاقبت به خیری در دنیا و آخرت است.
آيت الله موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آزمون ورودی حوزه های علمیه در استان خوزستان امروز ساعت 9 صبح با رقابت بیش از 1800 نفر در مصلای کوت عبدالله و حسینیه عاشقان ثارالله آغاز شد.

براساس این گزارش، مراسم افتتاحیه این رقابت حوزوی با حضور مسؤولان روحانی، سیاسی، نظامی، فرهنگی، اجرایی، قضایی و آموزشی استان و با سخنرانی آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان برپا شد.

آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، با تشکر و قدردانی از جامعه دینی جوانان و نوجوانان استان، ابراز داشت: کسب نخستین رتبه کشوری در نام نویسی داوطلبان برای آزمون ورودی حوزه های علمیه برای خوزستان نشان از ولایتمداری و عشق فراوان جوانان به تحصیل اندیشه های اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی با اشاره به پیام حدیثی مبنی بر این که «من سَلکَ طَریقً یَطلِبُ بهِ العلم سَلکَ الله لهُ طَریقً یَسلِکُ بهِ الجنه »، خاطرنشان ساخت: قدم گذاشتن و ایستادگی در راه فراگیری علوم حوزوی، راه عاقبت به خیری در دنیا و آخرت است.

امام جمعه اهواز در ادامه سخنانش همچنین به پیام حدیث دیگری اشاره کرد و عنوان داشت: طلبه ای که مصمم باشد برای خداوند سبحان تحصیل کند، ملائکه تحت امر خداوند عزوجل کمک کار و همیار این طلبه خواهد شد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان در پایان سخنانش با قدردانی از حضور مسؤولان استانی، برای همه داوطلبانی که در آزمون شرکت کرده بودند دعای خیر و توفیق خدمت به اسلام مسألت فرمود.

به گفته حجت الاسلام علی آلبوکل، معاون آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان، ظرفیت حوزه علمیه خوزستان در سال جاری برای پذیرش طلاب، تعداد 900 نفر است./9463/پ202/س
ارسال نظرات