۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۲۷۹۸۵
مدیر استانی حوزه‎های علمیه اردبیل:

سیاست تمرکززدایی از قم همراه با تقویت مدارس علمیه شهرستان باشد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه اردیبل از پذیرش 160 طلبه جدیدالورود در مدارس علمیه استان خبر داد.
طلاب جوان


حجت الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل‌ اظهار داشت: امسال حدود چهارصد نفر داوطلب تحصیل در مدارس علمیه این استان هستند که هفته آینده آزمون ورودی حوزه های علمیه همزمان با سراسر کشور در اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‎که ظرفیت پذیرش هر یک از مدارس علمیه حداقل یک و حداکثر دو کلاس درسی خواهد بود، خاطرنشان کرد: هم اکنون شش مدرسه علمیه در شهرهای اردبیل، خلخال و مشگین‎شهر فعالیت دارند که هنوز سطوح عالی حوزه در این استان دائر نشده است.

مدیر استانی حوزه‌های علمیه اردبیل با بیان این‎که در خواست راه اندازی مدرسه علمیه از سوی امام جمعه و مسؤولان شهرستان پارس آباد نیز رسیده است، گفت: طرح توسعه مدارس علمیه در شهرهای استان اردبیل در دستور کار این مرکز است که امیدواریم با اجرای این طرح شاهد حضور بیشتر جوانان در عرصه کسب علم و معرفت باشیم.

حجت الاسلام نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‎که برای راه‌اندازی سطوح عالی حوزه و توسعه مدارس علمیه استان نیازمند هجرت استادان به اردبیل هستیم، گفت: نبود زیرساخت‌های آموزشی لازم موجب شده تا شاهد مهاجرت طلاب این استان به شهرهای حوزوی بزرگ همچون قم و مشهد باشیم.

وی با بیان این‎که این استان با کمبود روحانی و مبلغ رو به روست، افزود: تقویت مدارس علمیه شهرستانی نیازمند مهاجرت استادان مجرب بومی و غیربومی از قم به استان‌ها است، افزون بر این‎که سیاست تمرکززدایی از قم بایستی همراه با تقویت مدارس علمیه شهرستانی باشد.

گفتنی است، هم اکنون بیش از 700 طلبه در شش حوزه علمیه برادران استان اردبیل مشغول فراگیری علم و معارف دینی هستند./935/ت303/ب

ارسال نظرات