۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۲۵۰۳۳
در سالن همایش‌های علوم و فرهنگ اسلامی صورت گرفت؛

نقد کتاب دانش سیاسی در حوزه علمیه قم

خبرگزاری رسا ـ نشست نقد و بررسی کتاب دانش سیاسی در حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
دانش سياسي در حوزه علميه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست نقد و بررسی کتاب دانش سیاسی در حوزه علمیه قم نوشته عبدالوهاب فراتی با حضور حجت‌الاسلام میر احمدی و دکتر علیرضا صدرا، پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد.

صدرا، در ابتدای این نشست یکی از نقاط قوت کتاب را رصد دقیق مطالب و تحلیل مسایل عنوان کرد و افزود: این کتاب تلاش‌های بعد از انقلاب در عرصه دانش سیاسی را به تصویر کشیده است.

وی یکی از آسیب‌های کتاب دانش سیاسی در حوزه علمیه قم را ابهام‌ و ایهام در تعریف دقیق سیاست و علم سیاست دانست و ابراز کرد: چون خودمان پیشینه بسیار مناسبی از دانش سیاسی داریم تعریف ارائه شده در این کتاب نزدیک به تعریف غرب است.

صدرا با یان اینکه حوزه علمیه نوگرا است و در زمینه دانش سیاسی حرفی برای گفتن دارد، خاطرنشان کرد: با استفاده از بینش حوزه و دانش دانشگاه می‌توان چشم انداز جمهوری اسلامی را ترسیم و روش سیاسی درست را ارائه کرد.

در ادامه حجت الاسلام میر احمدی، یکی از نقاط قوت کتاب را تنوع منابع و استفاده از دیدگاه‌های کسانی که در زمینه دانش سیاسی نظر دارند عنوان کرد و افزود: مطالب ارائه شده در کتاب بر اساس چهارچوب نظری تنظیم شده است.

حجت‌الاسلام میراحمدی، یکی از اشکالات کتاب دانش سیاسی در حوزه علمیه قم را ارائه بحث اسلامی کردن دانش‌‌های غربی که مرتبط با این کتاب نیست توصیف کرد و ابراز داشت: این بحث باید در موضوعات دیگری بررسی شود./927/پ202/ع

ارسال نظرات