۱۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۱۲۴۲۳۷
حجت الاسلام والمسلمین علیدوست:

انتخابات تجسم حاکمیت اراده ملت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، هر گونه تخریب رقیب، بداخلاقی های سیاسی و انتخاباتی را در تضاد با این هدف مهم ارزیابی و بر ضرورت اجتناب از آن تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمين عليدوست
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم علیدوست، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی،‌ بر ضرورت حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ما نباید انتخابات را هدف فرض کنیم، اظهار داشت:‌ هدف انگاری انتخابات خطا است،‌ باید به این نکته توجه کنیم که انتخابات تجسم حاکمیت اراده ملت است،‌ یک ملت حاکمیت خود را از طریق انتخابات نشان می دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: هر عاملی که از حضور حداکثری مردم کم کند و آنها را به حضور کمتر برساند با این هدف منافات دارد و نباید رخ دهد.

وی با تشریح عواملی که می تواند سبب سرد شدن فضای انتخابات و حضور کم مردم در صحنه شود، ابراز داشت: البته دشمن همواره در تلاش است که به این خواسته برسد، اما باید بدانیم عواملی همچون بداخلاقی، پنجه انداختن به اعتبار همدیگر و تنگ نظری ها می تواند از حضور حداکثری بکاهد و باید مراقب این آفات بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه بداخلاقی ها حضور حداکثری را خدشه دارد می کند، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم بداخلاقی ها در قالب یک گناه شناخته شده صورت می گیرد و اسلام به شدت تهمت،‌ غیبت و تخریب و هتک آبروی دیگران را نکوهش کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین علیدوست با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی و موازین شرعی، تاکید کرد: اگر مجلسی حتی با مشارکت حداکثری مردم شکل گیرد اما شکل گیری آن از طریق ارتکاب گناهان باشد این مجلس بی برکت و نا میمون است.

این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: همه از جمله علما،‌ رسانه ها و نخبگان و صاحبنظران و دیگران باید تاکید کنند که هیچ چیز به پای اخلاق نمی رسد و اخلاق را نباید فدای مسائل دیگر کرد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات