۰۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۳۸۲۲
امام جمعه اردبیل:

وعده‌های دروغین توهین به شعور ملت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی گفت: شعارها و ظاهرسازی‌های ساده‌لوحانه از سوی برخی از کاندیداها دقیقا در راستای اهداف دشمنان برای توهین به شعور و حافظه ملت ایران است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه‌های نماز جمعه بر اهمیت و حساسیت انتخابات و مشارکت حداکثری مردم تاکید کرد و اظهار داشت: قطعا ملت ایران مانند راهپیمایی 22 بهمن با قصد قربت، در صحنه و پای صندوق‌های رای حاضر شده و وحدت خود را به تصویر خواهند کشید.

وی خواستار رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی نامزدهای نمایندگی مجلس در دوران تبلیغات شد و خاطر نشان کرد: مجلس خانه ملت است، مردم با انتخاب اصلح نباید اجازه دهند نامحرم و خائن وارد خانه شده و یا عده‌ای بخواهند با بی‌شرمی تمام وعده‌های دروغین بدهند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وعده‌های دروغین، توهین به شعور ملت است، تصریح کرد: شعارها و ظاهرسازی‌های ساده‌لوحانه از سوی برخی از کاندیداها دقیقا در راستای اهداف دشمنان برای توهین به شعور و حافظه ملت ایران است، نباید با برخی اظهارات و وعده های کودکانه سوژه دست دشمنان نظام داد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: در حقیقت یکی از معیارهای تشخیص نماینده اصلح توجه به سخنان و هدف تعیین شده برای نماینده است، نه پول هایی که در دوران تبلیغات خرج‌ می شود، از مردم انتظار می رود، بدون شناخت منبع پول، ریالی دریافت نکنند چراکه که این پول‌ها شوم و ارمغان آتش جهنم است.

امام جمعه اردبیل همچنین با تشریح معیار و شاخصه‌های نامزدهای اصلح اظهار داشت: تسلط بر قوانین و حضور در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های تخصصی مجلس، ولایت مداری، قانون گرایی، احترام به رای ملت و توجه به منافع ملی به جای توجه به منافع فردی از مهمترین شاخص های تشخیص نماینده اصلح است

وی با با بیان اینکه نماینده مردم باید از افراط و تفریط پرهیز کرده و از دمدمی‌مزاج بودن بیرون آید، گفت: جای تاسف است که طرح اخیر 100 نفر از نمایندگان مجلس در مورد مشخص شدن درآمد نمایندگان و منابع مالی آنها مسکوت باقی ماند.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری گفت: براساس این طرح نمایندگان باید بعد از انجام مسؤولیت حساب پس می‌دادند، در حالی که در روز رای‌گیری از 100 نماینده امضا کننده تنها 54 نفر به آن رای دادند، ما به چنین نمایندگانی که تصمیم‌های احساسی و بدون تکیه بر قوانین و مقررات می‌گیرند نیاز نداریم.

وی با بیان اینکه کاندیدای اصلح هرگز وعده غیرقابل تحقق نمی‌دهد، افزود: اگر نماینده ولایت مدار باشد، قطعا با شاخض های ولایی در دوران نمایندگی عمل خواهد کرد و اگر کسی از ولایت و رهبری فاصله بگیرد و یا خود در مورد مسایلی اجتهاد کند، باید دانست که با اصل دین مشکل دارد، چرا که ولایت فقیه تنها زعامت سیاسی ندارد بلکه ولایت، زعامت دینی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه انتصاب کاندیدایی به من دروغ محض است، گفت: اگر کاندیدایی شایستگی و صلاحیت داشته باشد از توانمندی خود سخن می‌گوید نه اینکه بخواهد از جیب دیگران خرج کند./935/پ201/ج
ارسال نظرات