۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۲۱۰۷۱
خطیب جمعه تهران:

ملت ایران با شهادت دانشمندان کشور بیدارتر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه تهران شهادت دانشمندان هسته‌ای کشور را نشانه دشمنی جهانخواران با ملت، علم و استقلال جامعه دانست و بر حفاظت از دانشمندان کشور، شناخت و مقابله با برنامه‌ریزی دشمن در این زمینه و انعکاس این جریان‌ها به مجامع بین‌المللی از سوی مسؤولان نظام تأکید کرد.
آيت الله امامي کاشاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد امام کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، شهادت مصطفی احمدی روشن از دانشمندان هسته‌ای را به ملت ایران، رهبر معظم انقلاب و خانواده این شهید تسلیت گفت و خواستار حفاظت و حمایت از نظام اسلامی ایران که با رهبری صحیح و اسلامی در حال پیشرفت است، شد.

وی با بیان این‌که تکلیف استکبار جهانی در دنیا معلوم است، چراکه دشمن اسلام، اندیشه و تفکر اسلامی است به روایتی از امام علی‌(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن زمانی می‌تواند بر مسلمانان طمع داشته و علیه آنان حرکت کند که دچار وهن، سستی و اختلاف شوند.

امام جمعه موقت تهران افزود: استکبار جهانی ابتدا دشمن ایران اسلامی بود و اکنون دشمن همه کشورهای اسلامی است، چراکه می‌بیند تفکر مقابله با ظلم در همه کشورهای اسلامی به سرعت پیش می‌رود؛ بنابراین می‌خواهد جلوی این تفکر را بگیرد و آنجایی که اساس این حرکت از جمهوری اسلامی ایران شروع شده است، با این نظام مقابله می‌کند.

وی شهادت دانشمندان هسته‌ای کشور را نشانه دشمنی جهانخواران با ملت، علم و استقلال جامعه دانست و تصریح کرد: برای پی بردن به جایگاه ملت ایران در جهان، باید بدانیم دشمنان این ملت در چه جایگاهی هستند و چه می‌کنند؛ اگر دانشمندان این ملت را به شهادت رساندند، باید از آن درس بگیریم و این شهادت‌ها به ما بیداری دهد.

آیت‌الله امامی کاشانی بر حفاظت از دانشمندان کشور، شناخت و مقابله با برنامه‌ریزی دشمن در این زمینه و انعکاس این جریان‌ها به مجامع بین‌المللی از سوی مسؤولان نظام تأکید کرد و افزود: گرچه مجامع بین‌المللی ساکت و همراه این جنایت‌ها هستند، اما می‌توان ملت‌ها را با انعکاس این جنایت‌ها، فجایع و رذالت‌ها بیدار کرد و به دنیا فهماند که دشمنان با چه چیزی مخالف هستند.

وی با بیان این‌که مدعیان تشکیل دهکده جهانی به ریاست آمریکا این جنایت‌ها و فجایع را به وجود می‌آورند، خواستار بیداری ملت ایران در این زمینه شد و ابراز داشت: برخی از جوان‌ها و مردم باید بدانند که نظام ایران یک نظام جمهوری اسلامی است، با این نظام مقابله نکنند، علیه آن شعار ندهند و حرکت نکنند.

خطیب جمعه تهران با تأکید بر این‌که همه شهادت‌هایی که به دست اراذل انجام می‌شود باید فریب‌خوردگان را بیدار کند، به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن برای انتخابات برنامه‌ریزی می‌کند؛ بنابراین ملت باید منسجم شوند و برخی نگویند که به ما ربطی ندارد یا رأی نمی‌دهیم که این سستی‌ها در اصل انقلاب، مسؤولیت دارد.

وی با بیان این‌که براساس روایتی از امام علی‌(ع)، زمین، در و دیوار از مسؤولیت افراد سؤال می‌کنند و اینچنین نیست که بگویید من هر طور دلم می‌خواهد رفتار می‌کنم، ابراز داشت: گرچه این پیشامدها و حوادث برای ملت ایران سخت و سنگین است، اما بیدار کننده جامعه اسلامی است و مسأله‌ای است که بسیار باید مورد تواجه قرار دهیم؛ انتخابات و همه امور نیز اینچنین است.

آیت‌الله کاشانی در ابتدای سخنان خود و در بخشی از خطبه‌های نخست این هفته نماز جمعه تهران فرا رسیدن اربعین حسینی‌(ع) را تسلیت گفت و با بیان این‌که عاشورا در برابر یک انحراف بزرگ از دین یعنی اطاعت از حاکم ظالم ایستاد، گفت: معاویه برای سکوت مسلمانان در برابر ظلم حاکم روایتی را مبنی بر این‌که اگر حاکم ظلم کرد به درگاه خدا شکایت کنید و با او مبارزه نکنید، جعل کرد.

وی اضافه کرد: تفکر سکوت و تسلیم شدن در برابر حاکم در دوران حکومت معاویه و یزید حاکم شد و سیدالشهدا‌(ع) در برابر این تفکر ایستاد و فرمود «اگر سلطان ظلم کند چگونه می‌شود در برابر او ایستاد و این برخلاف عقل است» و امروز شاهدیم که دنیای اسلام حرکت کرده و تفکر معاویه‌ای را باطل کرده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که ملت مصر با قیام خود و بیرون کردن دیکتاتور خبیث این روایات را به زمین ریختند و از طرف دیگر ملت مسلمان لیبی که بشتر اهل سنت بودند، گفتند این روایات دروغ است تا پیروز شدند، تصریح کرد: کشورهای مختلف اسلامی در حرکت و قیام خود، این روایات مجهول و دروغ را زیر پا گذاشتند و در حقیقت راه حسین بن علی‌(ع) را رفتند.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به این‌که یکی از بزرگان اهل سنت نوشت که حسین بن علی‌(ع) این حرکت را در برابر ظلم ایجاد کرد که تا قیام قیامت وجود دارد، گفت: وقتی شهادت حرکت ایجاد می‌کند و ملت‌ها علیه ظلم متحد و منسجم می‌شوند، این حرکت باید به نتیجه برسد و نتیجهنهایی به دست حضرت مهدی‌(عج) است.

گفتنی است، پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران چکیده گزارش اصل 90 مجلس شورای اسلامی درباره شکل‌گیری جریان فتنه 88 و حوادث پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری قرائت شد. /920/پ201/ص

ارسال نظرات