۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۱۱۹۷۷۹
حماسه عاشورایی(3) /مدیر ارتباطات مجتمع عالی فقه:

ساکتین جریان فتنه وامدار انگلیس هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر ارتباطات بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه گفت: افرادی که با همه روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب و مشخص شدن ماهیت واقعی فتنه، اظهارنظر صریحی درباره جریان پس از انتخابات نکرده‌اند و هنوز مهر سکوت خود را نشکسته‌اند، وامدار انگلیس هستند.
حجت الاسلام رضا خراساني نژاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا خراسانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به در پیش بودن حماسه نهم دی به ارایه تحلیلی از ماجرای فتنه 88 پرداخت و گفت: پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، نظام با بیشترین آسیب‌ها مواجه شد که کمترین آن کاهش برد بین‌المللی در آن مقطع زمانی بود.

وی در ادامه آسیب‌های پیش آمده در آن برهه زمانی را برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مفید دانست و تصریح کرد: نظام با وقوع جریان فتنه درصدد حل مشکلات بر آمد و سلول‌های فاسدی را که اگر رصد نمی‌شد، غده‌ای سرطانی و بدخیم را در پیکره جامعه اسلامی ایجاد می‌کرد با حضور آگاهانه مردم از بین برد.

مدیر ارتباطات بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه با اشاره به نقش خواص در این پیش‌آمد، گفت: منشأ اصلی فتنه 88 خواص و نخبگان بی‌بصیرتی بودند که مردم امید هدایت و راهنمایی از اینها داشتند؛ اینها یا دچار غفلت شدند و یا به سبب منافع و مقاصد دنیایی و دنیاطلبی دست از اهداف الهی و آرمانی برداشتند، هوا و هوس‌ها را ترجیح دادند.

وی ابراز داشت: جهل، غفلت و منافع مادی سه عامل مهمی بود که سبب بروز فتنه 88 شد و در این میان خواص بی‌بصیرت که منافع مادی و قدرت‌طلبی را بر قرار گرفتن در مسیر حق ترجیح داردند، در مسیر حرکت مردم انحراف ایجاد کردند و البته از ابتدای انقلاب تاکنون این ریزش‌ها برای خواص وجود داشته است.

حجت‌الاسلام خراسانی‌نژاد مهم‌ترین ویژگی حماسه نهم دی را حضور پرشور مردم توصیف و تصریح کرد: پشتوانه انقلاب حضور و اتحاد مردم است و چنان‌چه حضرت امام راحل فرمودند «رمز بقا و تداوم انقلاب وحدت است» در واقعه نهم دی هم شاهد بودیم که طیف‌های مختلف مردم وارد میدان شدند و آن حرکت گسترده را علیه فتنه و فتنه‌گران به وجود آوردند.

وی با اشاره به نقش جریان‌های مختلف سیاسی در جریان فتنه، گفت: افرادی که قدرت دارند و می‌توانند جریان‌سازی کنند با تشکیل حزب و گروه هدایت مردم را در دست می‌گیرند، اما برخی احزاب و گروه‌ها این هدایت را براساس تکلیفی که بردوش دارند انجام می‌دهند و برخی تنها به دنبال منافع مادی هستند و فریبکارانه مردم را به سمت خود می‌کشند و آنان را دچار غفلت می‌کنند.

این استاد حوزه گفت: افرادی که با همه روشنگری‌های رهبر معظم انقلاب و مشخص شدن ماهیت واقعی فتنه، اظهارنظر صریحی درباره جریان پس از انتخابات نکرده‌اند و هنوز مهر سکوت خود را نشکسته‌اند، وامدار انگلیس و سایر مستکبران هستند؛ منافع آنان این‌گونه ایجاد می‌کند و مانند شبث بن ربعی در هر برهه‌ای، مواضعشان را تغییر می‌دهند.

وی اضافه کرد: تصور واهی آنها این است که مردم از نظام و انقلاب برگشته‌اند و در کوتاه مدت رژیم تغییر خواهد کرد، اما اگر براساس وظیفه و تکلیف اظهارنظر کنند، نباید تحت تأثیر جو و فضا قرار بگیرند بلکه در هر عصر و زمانی وظیفه خود را به درستی انجام دهند؛ وقتی رهبر معظم انقلاب به این محکمی وارد میدان شده‌اند، سکوت اشتباه محض است.

حجت‌الاسلام خراسانی‌نژاد با قدردانی از حضور مردم در عرصه‌های مختلف نظام که سبب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود، بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه تأکید کرد و افزود: اگر مردم نسبت به مسایل مختلف آگاه شوند و توطئه‌های دشمن را به خوبی بشناسند، مشکلات کشور را به درستی درک می‌کنند و حاضرند به اندک امکاناتی قناعت کرده و ایستادگی کنند.

وی یادآور شد: دشمن در گام بعدی توطئه‌های خود در صدد است با دعواهای زرگری و استفاده از فرصت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی مردم را که به نوعی از پشت صحنه این توطئه‌ها اطلاعی ندارند، دچار سردرگمی کند؛ اگرچه رهبر معظم انقلاب به روشن‌بخشی در این زمینه پرداخته‌اند، اما صدا و سیما و برخی مطبوعات در این جریان ضعیف عمل کرده‌اند.

مدیر ارتباطات بین‌الملل مجتمع آموزش عالی فقه اظهار داشت: جریان‌های معاند، انحرافی، قدرت‌طلب و فاسد نظام متحد شده‌اند و می‌خواهند علیه سران و جریان فتنه سخن بگویند و افرادی را در انتخابات مجلس مطرح کنند که برخی از آنها مانند شرم هستند؛ مقام معظم رهبری فرمودند «بصیرت یعنی بدانیم شمر صحرای کربلا همان جانباز صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.» /920/ت302/ع

ارسال نظرات