۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۱۷۹۵۴
از سوی وزارت ارشاد صورت گرفت؛

حمایت از خرید کتب عاشورایی در نمایشگاه کتاب اردبیل

خبرگزاری رسا ـ معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعطای مجوز خرید کتب عاشورایی به ارزش 10 میلیارد ریال در نمایشگاه کتاب اردبیل خبر داد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
بهمن دری، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل اظهار داشت: برپایی نمایشگاه‌‌های کتاب در سراسر کشور یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی وزارت ارشاد در جهت ترویج معارف دینی است.

وی با بیان این‌که تاکنون بیش از 200 نمایشگاه‌ استانی کتاب در سطح کشور برگزار شده است، خاطر‌نشان کرد: تا پایان امسال قرار است در 31 استان کشور نمایشگاه کتاب برگزار شود، این در حالی‌ است که در برخی از استان‌‌ها شاهد برگزاری دو مرحله نمایشگاه کتاب در سال هستیم.

دری از تخصصی‌شدن نمایشگاه‌های کتاب در سراسر کشور خبر داد و گفت: در آینده برگزاری نمایشگاه‌‌های کتاب به صورت موضوعی از جمله دانشگاهی، کمک درسی، عاشورایی، علوی‌ و رضوی ‌دور از انتظار نیست.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار هشتمین نمایشگاه کتاب اردبیل اظهار داشت: برای نخستین بار مجوز خرید کتب عاشورایی به ارزش 10 میلیارد ریال در این نمایشگاه داده شد که خارج از بروکراسی اداری بوده است.

وی با اشاره به صبغه حسینی این خطه از کشورمان تصریح کرد: استان اردبیل از دیرباز مهد تشیع و دلدادگی به فرهنگ غنی حسینی و عاشورایی است؛ از این رو با خرید کتب عاشورایی و توزیع آن میان اقشار مختلف سیره حسینی بیش از گذشته ترویج خواهد یافت.

دری از حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ناشران و نویسندگان حوزه دین خبر داد و گفت: نمونه این حمایت را در نمایشگاه کتاب اردبیل و با خرید کتب دینی شاهد هستیم./935/پ202/س
ارسال نظرات